BreslovTorah.com

Official Site of Rabbi Nasan Maimon

LH6-06-Yibum

2024-08-30 – LH6 – EH – Yibum 3 – Para. 27-28 – Naso – Beshalach – Sotah – Korbon HaOmer – Barley – Emunas Chakhomim Repairs the Sin of Adam HaRishon – Achila deKedusha – 3 Meals on Shabbos – Isha Yiras HaShem – Importance of Eating Bread – Written Torah and Oral Torah Are One – Erasing Amalek

Yibum 3 – Naso – Beshalach – Sotah – Korbon HaOmer – Barley – Emunas Chakhomim Repairs the Sin of Adam HaRishon – Achila deKedusha – 3 Meals on Shabbos Isha Yiras HaShem – Importance of Eating Bread – Written Torah and Oral Torah Are One – Erasing Amalek – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.
Hilkhos Yibum 3 is based on Likutey Moharan 57.

00:00 – PARAGRAPH 27. The procedure of sotah repairs emunas chakhomim.
02:00 – Reference to Likutey Moharan 30.
05:30 – Korbon HaOmer – barley is considered food for animals.
06:30 – Adam HaRishon fell from the status of man to the status of animal, as in וְאָדָם בִּיקָ֣ר בַּל־יָלִ֑ין נִמְשַׁ֖ל כַּבְּהֵמ֣וֹת נִדְמֽוּ – “But man does not repose in his glory; he is compared to the silenced animals” (Tehillim 49:13).
09:00 – Emunas chakhomim repairs the sin of Adam HaRishon.
13:00 – Achila deKedusha – 3 meals on Shabbos Tikkun HaAchila.
***14:00 – NOTE about the importance of eating bread.
17:10 – Prohibition of eating bread made from new grain before bringing Korbon HaOmer.
21:00 – Emunas Chakhomim.
24:30 – Q&R about eating bread.
26:10 – PARAGRAPH 28. Parshas Naso – וְ֠כָתַ֠ב אֶת־הָֽאָלֹ֥ת הָאֵ֛לֶּה הַכֹּהֵ֖ן בַּסֵּ֑פֶר וּמָחָ֖ה אֶל־מֵ֥י הַמָּרִֽים – “Then the kohen shall write these curses on a scroll and erase it in the bitter water” (Bamidbar 5:23, Naso).
***28:45 – Isha Yiras HaShem – Emunas Chakhomim is the central principle of the Torah.
31:00 – The defeat of Amalek is accomplished through both the Written Torah and Oral Torah.
32:30 – אִ֣ישׁ תַּ֖הְפֻּכוֹת יְשַׁלַּ֣ח מָד֑וֹן וְ֜נִרְגָּ֗ן מַפְרִ֥יד אַלּֽוּף – “A perverse man incites quarrel, and a grumbler alienates HaShem” (Mishlei 16:28).
35:50 – Question of the Travitzer Maggid.
39:40 – Reference to 2Likutey Moharan 19. Sofeyk – doubt – is begematria Amalek.
*40:30 – Erasing the Name of HaShem during the procedure of sotah is an aspect of erasing the name of Amalek.
41:45 – Parshas Beshalach – וַיֹּ֗אמֶר כִּי־יָד֙ עַל־כֵּ֣ס יָ֔הּ מִלְחָמָ֥ה לַֽיהֹוָ֖ה בַּֽעֲמָלֵ֑ק מִדֹּ֖ר דֹּֽר – “And he said, For there is a hand on the throne of the Eternal, [that there shall be] a war for HaShem against Amalek from generation to generation” (Shemos 17:16, Beshalach).
42:00 – Q&R about the eradication of philosophy books.
47:00 – Closing blessings for this Shabbos – mevorchin chodesh Elul.

TEXT:

אבן העזר, הלכות יבום, ג׳:כ״ז

וְעַל-כֵּן קָרְבָּנָהּ מִנְחַת שְׂעוֹרִים זֶה בְּחִינַת עֹמֶר שְׂעוֹרִים שֶׁמַּתִּיר לֶאֱכֹל מִתְּבוּאָה חֲדָשָׁה, כִּי עֹמֶר שְׁעֹרִים זֶה בְּחִינַת שִׁעוּרָא דְּאַתְוַן דְּאוֹרָיְתָא, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת חָכְמָה תַּתָּאָה, בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת אֱמוּנַת חֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁהֵם דּוֹרְשִׁין אֶת הַתּוֹרָה בִּשְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה מִדּוֹת וְלוֹמְדִין עִם יִשְׂרָאֵל וּמְצַמְצְמִין חָכְמָה עִלָּאָה עַל-יְדֵי חָכְמָה תַּתָּאָה כְּדֵי לְהַשִּיג אֱלֹקוּתוֹ יִתְבָּרַךְ עַל-יְדֵי-זֶה , שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת שִׁעוּרָא דְּאַתְוַן דְּאוֹרָיְתָא, בְּחִינַת שְׂעָרוֹת, כַּמְבֹאָר כָּל זֶה בַּמַּאֲמָר “מֵישְׁרָא דְּסַכִּינָא” (סִימָן לָמֶד)

וְזֶה בְּחִינַת עֹמֶר שְׂעוֹרִים, בְּחִינַת שִׁעוּרָא דְּאַתְוַן דְּאוֹרָיְתָא, בְּחִינַת וְהָעֹמֶר עֲשִׂרִית הָאֵיפָה הוּא, שֶׁהוּא בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת אֱמוּנַת חֲכָמִים כַּיָּדוּעַ, וְעַל-יְדֵי-זֶה נִכְנָע עֵשָׂו אִישׁ שָׂעִיר, שֶׁהוּא מַלְכוּת הָרְשָׁעָה, פְּגַם אֱמוּנַת חֲכָמִים וְכוּ’ כַּנַּ”ל, וְעַל-כֵּן הַקָּרְבָּן מִשְּעוֹרִים דַּיְקָא שֶׁהוּא מַאֲכַל בְּהֵמָה, כִּי זֶה עִקַּר תִּקּוּן שֶׁל אֱמוּנַת חֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, כִּי הַחֲכָמִים עוֹסְקִים תָּמִיד לְבָרֵר וּלְתַקֵּן חֵטְא אָדָם הָרִאשׁוֹן עַל-יְדֵי בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה וְכוּ’ כַּנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי-זֶה מְבָרְרִין בְּחִינַת בְּהֵמָה לְהַעֲלוֹת מִבְּהֵמָה לְאָדָם, כִּי עַל אָדָם הָרִאשׁוֹן נֶאֱמַר עַל שֶׁחָטָא, “אָדָם בִּיקָר בַּל יָלִין נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ כִּי נָפַל עַל-יְדֵי חֶטְאוֹ מִבְּחִינַת אָדָם לִבְחִינַת בְּהֵמָה

וְהַחֲכָמִים, בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁמְּתַקְּנִים זֹאת, הֵם מַעֲלִין וּמְבָרְרִין מִבְּהֵמָה לְאָדָם, וְעַל-כֵּן תְּחִלַּת הַתִּקּוּן בִּתְחִלַּת הִתְקָרְבוּת יִשְׂרָאֵל לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם מְבִיאִין עֹמֶר שְׂעוֹרִים, שֶׁהוּא מַאֲכַל בְּהֵמָה, כִּי עִקַּר קַבָּלַת הַתּוֹרָה לְתַקֵּן זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ חֵטְא אָדָם הָרִאשׁוֹן, וְעַל-כֵּן צְרִיכִין לְבָרֵר וּלְתַקֵּן בְּחִינַת אֱמוּנַת חֲכָמִים, שֶׁהוּא עִקַּר הַתִּקּוּן כַּנַּ”ל

וְעַל-כֵּן מְבִיאִין בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן שֶׁל הַחֲמִשִּׁים יוֹם שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר עֹמֶר שְׂעוֹרִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת שִׁעוּרָא דְּאַתְוַן דְּאוֹרָיְתָא, בְּחִינַת תִּקּוּן אֱמוּנַת חֲכָמִים וְכוּ’ שֶׁמְּתַקְּנִין וּמְבָרְרִין בְּחִינַת מַאֲכַל בְּהֵמָה וְכוּ’ כַּנַּ”ל, וְאָז מַתְחִילִין לִסְפֹּר הַחֲמִשִּׁים יוֹם שֶׁל קַבָּלַת הַתּוֹרָה, כִּי עִקַּר הַתִּקּוּן עַל-יְדֵי בְּחִינַת חֲמִשִּׁים יוֹם, שֶׁהֵם בְּחִינַת נוּן שַׁעֲרֵי בִּינָה, בְּחִינַת נֶדֶר כַּנַּ”ל

וְזֶה בְּחִינַת הֲנָפַת הָעֹמֶר שֶׁמְּנִיפִין וּמְרִימִין עֹמֶר שְׂעוֹרִים, בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת אֱמוּנַת חֲכָמִים, לְשָׁרְשׁוֹ לִבְחִינַת חֲמִשִּׁים יוֹם שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר, לִבְחִינַת נֶדֶר שֶׁשָּׁם עִקַּר הַתִּקּוּן כַּנַּ”ל, וְעַל-כֵּן מְנִיפִין וּמְרִימִין בְּכָל הַשִּׁשָּׁה קְצָווֹת מַעְלָה וּמַטָּה וְאַרְבַּע רוּחוֹת, כִּי אֱמוּנַת חֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה כָּלוּל מִשִּׁשָּׁה קְצָווֹת, שֶׁזֶּה בְּחִינַת שִׁשָּׁה סִדְרֵי מִשְׁנָה שֶׁמְּבָרְרִין הַטָּהוֹר מִן הַטָּמֵא, הַמֻּתָּר מִן הָאָסוּר, הַכָּשֵׁר מִן הַפָּסוּל, שֶׁהֵם שֵׁשׁ בְּחִינוֹת, כַּמּוּבָא. וְעַל-כֵּן הֻתְּרָה הָאֲכִילָה אַחַר הֲנָפַת הָעֹמֶר דַּיְקָא, כִּי עַל-יְדֵי תִּקּוּן אֱמוּנַת חֲכָמִים זוֹכִין לַאֲכִילָה דִּקְדֻשָּׁה בְּחִינַת עֹנֶג שַׁבָּת כַּנַּ”ל

וְעַל-כֵּן אָסוּר לֶאֱכֹל מֵחֲמֶשֶׁת הַמִּינִין שֶׁהֵם עִקַּר הָאֲכִילָה, כִּי כָּל הַסְּעֻדָּה קְרוּיָה עַל שֵׁם הַלֶּחֶם וְאֵין חַיָּבִין בְּבִרְכַּת הַמָּזוֹן כִּי אִם עַל הַלֶּחֶם דַּיְקָא, וְכֵן בְּשַׁבָּת, שֶׁהוּא תִּקּוּן הָאֲכִילָה, חַיָּבִין לֶאֱכֹל לֶחֶם דַוְּקָא, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּשֻּׁלְחָן עָרוּךְ, וְעַל-כֵּן אָסוּר לֶאֱכֹל לֶחֶם קֹדֶם הֲנָפַת הָעֹמֶר, כִּי כָּל זְמַן שֶׁאֵין מְתַקְּנִין אֱמוּנַת חֲכָמִים אֵין זוֹכִין לַאֲכִילָה דִּקְדֻשָּׁה, וְאָז יוּכַל לְהִתְגַּבֵּר חַס וְשָׁלוֹם, בְּחִינַת עֵשָׂו, בְּחִינַת כָּבֵד עַל-יְדֵי אֲכִילָתוֹ, וְעַל-כֵּן אָסוּר לֶאֱכֹל לֶחֶם עַד הֲנָפַת הָעֹמֶר תִּקּוּן אֱמוּנַת חֲכָמִים, וְאָז זוֹכִין לִבְחִינַת אֲכִילַת שַׁבָּת, אֲכִילָה דִּקְדֻשָּׁה, וְאָז דַּיְקָא הֻתְּרָה הָאֲכִילָה וְכוּ’ כַּנַּ”ל

וְעַל-כֵּן נָפַל הָמָן בְּיוֹם הֲנָפַת הָעֹמֶר דַּיְקָא וְכַנַּ”ל, וְכֵן כַּמָּה וְכַמָּה אֻמּוֹת שֶׁהִתְגַּבְּרוּ עַל יִשְׂרָאֵל נָפְלוּ בְּאוֹתוֹ הַיּוֹם שֶׁל הֲנָפַת הָעֹמֶר, כַּמּוּבָא בְּדִבְרֵי רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, כִּי כְּשֶׁזֶּה קָם זֶה נוֹפֵל, כִּי אָז מְקַיְּמִין אֱמוּנָה הַנְּפוּלָה אֱמוּנַת חֲכָמִים כַּנַּ”ל, וְאָז נוֹפֵל מַלְכוּת הָרְשָׁעָה, שֶׁעִקַּר יְנִיקָתָהּ מִפְּגַם אֱמוּנַת חֲכָמִים וְכוּ’ כַּנַּ”ל

וְעַל-כֵּן עַל-יְדֵי מִנְחַת שְׂעוֹרִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת תִּקּוּן אֱמוּנַת חֲכָמִים, עַל-יְדֵי-זֶה נִבְדֶּקֶת הַסּוֹטָה אִם פָּגְמָה בְּאִשָּׁה יִרְאַת ה’, שֶׁהִיא בְּחִינַת אֱמוּנַת חֲכָמִים וְכוּ’ וְכַנַּ”ל

אבן העזר, הלכות יבום, ג׳:כ״ח

וְעַל-כֵּן מֵחֲמַת שֶׁפָּגְמָה הַסּוֹטָה בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים כַּנַּ”ל, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר בְּחִינַת מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק כַּנַּ”ל, עַל-כֵּן צְרִיכִין לִכְתֹּב פָּרָשַׁת סוֹטָה וּלְמָחֲקָהּ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “וְכָתַב וְכוּ’ וּמָחָה וְכוּ'”. אָמְרָה תּוֹרָה, שְׁמִי שֶׁנִּכְתַּב בִּקְדֻשָּׁה יִמָּחֶה וְכוּ’, כְּדֵי לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם וְכוּ’, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (שַׁבָּת קטז), כִּי עִקַּר הַתִּקּוּן הוּא בִּשְׁבִיל הַשָּׁלוֹם, שֶׁזֶּה עִקַּר תִּקּוּן אֱמוּנַת חֲכָמִים כַּנַּ”ל, וּבָזֶה שֶׁמּוֹחֲקִין הַפָּרָשָׁה הַכְּתוּבָה, עַל-יְדֵי-זֶה מַרְאִין לָהּ מַה שֶּׁפָּגְמָה, הַיְנוּ כִּי עִקַּר הַפְּגָם שֶׁלָּהּ הוּא בְּאִשָּׁה יִרְאַת ה’ בִּבְחִינַת אֱמוּנַת חֲכָמִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה

וּבֶאֱמֶת אֱמוּנַת חֲכָמִים הִוא כְּלַל כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ, כִּי אִי אֶפְשָׁר לֵידַע דָּבָר מֵהַתּוֹרָה כִּי אִם עַל-יְדֵי הַחֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, כַּמְבֹאָר הֵיטֵב לְמַעְלָה. נִמְצָא, מִי שֶׁפּוֹגֵם בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה אַף-עַל-פִּי שֶׁנִּדְמֶה שֶׁאֵינוֹ פּוֹגֵם כִּי אִם בִּבְחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, אַף-עַל-פִּי-כֵן בֶּאֱמֶת הַפְּגָם הוּא בְּכָל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, כִּי כֻּלּוֹ חַד, בְּחִינַת ה’ אֶחָד וּשְׁמוֹ אֶחָד וְכוּ’ כַּנַּ”ל

וְזֶה שֶׁצִּוְּתָה הַתּוֹרָה עַל מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק, “כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ”, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, ‘כְּתֹב זֹאת’ וְכוּ’ זֶה בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב, ‘וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ’, דְּהַיְנוּ לְדַבֵּר עִמּוֹ בְּעַל פֶּה, זֶה בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, כִּי עֲמָלֵק, בְּחִינַת פְּגַם אֱמוּנַת חֲכָמִים, פּוֹגֵם בִּשְׁתֵּי הַתּוֹרוֹת וְעַל-כֵּן הַכְנָעָתוֹ עַל-יְדֵי שְׁתֵּי הַתּוֹרוֹת, בְּחִינַת כְּתֹב זֹאת וְכוּ’ וְשִׂים בְּאָזְנֵי וְכוּ

וְעַל-כֵּן הַסּוֹטָה שֶׁפָּגְמָה בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים וּמָעֲלָה מַעַל בְּאִישָׁהּ בְּאִישׁ שֶׁלְּמַעְלָה וְאִישׁ שֶׁלְּמַטָּה, וְגָרְמָה פֵּרוּד חַס וְשָׁלוֹם, בֵּין קֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בֵּין תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב לְתוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, בְּחִינַת (שמלי טז) וְנִרְגָּן מַפְרִיד אַלּוּף, בִּבְחִינַת הָעֹזֶבֶת אַלּוּף נְעוּרֶיהָ וְאֶת בְּרִית אֱלֹקֶיהָ שָׁכֵחָה, וְעַל-יְדֵי-זֶה פָּגְמָה בִּשְׁתֵּי הַתּוֹרוֹת עַל-יְדֵי הַפֵּרוּד חַס וְשָׁלוֹם, וְכוּ’ וְכַנַּ”ל

עַל-כֵּן צְרִיכִין עַל יָדָהּ לִמְחֹק פָּרָשָׁה שֶׁל תּוֹרָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, וְכָתַב וּמָחָה, לְהַרְאוֹת לָהּ מַה שֶּׁפָּגְמָה, הַיְנוּ שֶׁלֹּא פָּגְמָה בְּאִשָּׁה יִרְאַת ה’ תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה לְבַד כִּי אִם בִּשְׁתֵּי הַתּוֹרוֹת, כִּי עַכְשָׁו עַל-יְדֵי שֶׁפָּגְמָה בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, כְּאִלּוּ מָחֲקָה כְּתַב הַתּוֹרָה, כִּי עַכְשָׁו אֵין יוֹדְעִין שׁוּם דָּבָר מֵהַתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב כְּאִלּוּ נִמְחַק הַכְּתָב שֶׁל הַתּוֹרָה חַס וְשָׁלוֹם, כִּי כְּשֶׁפּוֹגְמִין בֶּאֱמוּנַת חֲכָמִים פּוֹגְמִין בְּתוֹרָה שֶׁבִּכְתָב גַּם כֵּן, כִּי אֵין יוֹדְעִין דָּבָר מִתּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב בְּלֹא אֱמוּנַת חֲכָמִים תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה כְּאִלּוּ הַכְּתָב נִמְחַק חַס וְשָׁלוֹם, כִּי רַק הַחֲכָמִים מְקַיְּמִין וּמְאִירִין תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב וְכוּ’ וְכַנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי שֶׁמּוֹחֲקִין שְׁמוֹ שֶׁנִּכְתַּב בִּקְדֻשָּׁה, עַל-יְדֵי-זֶה לְמֵדִין לְמַעְלָה קַל וָחֹמֶר, מַה שְּׁמוֹ שֶׁנִּכְתַּב בִּקְדֻשָּׁה אָמְרָה תּוֹרָה “וּמָחָה”, כְּדֵי לַעֲשׂוֹת שָׁלוֹם וְכוּ’, סִפְרֵי הַמִּינִין וְהָאֶפִּיקוֹרְסִים שֶׁמַּטִּילִין אֵיבָה בֵּין יִשְׂרָאֵל לַאֲבִיהֶם שֶׁבַּשָּׁמַיִם עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה שֶׁיִמָּחוּ וְיֵעָקְרוּ מִן הָעוֹלָם, שֶׁיִּמַּח זִכְרָם מִן הָעוֹלָם

כִּי בֶּאֱמֶת הַכֹּל אֶחָד, כִּי סִפְרֵי הַמִּינִין וְהָאֶפִּיקוֹרְסִים, שֶׁהֵם פְּגַם אֱמוּנָה, זֶהוּ בְּעַצְמוֹ פְּגַם הַסּוֹטָה שֶׁפָּגְמָה בָּאֱמוּנָה כַּנַּ”ל וְזֶהוּ בְּעַצְמוֹ בְּחִינַת מִלְחֶמֶת עֲמָלֵק, כִּי עֲמָלֵק הוּא בְּחִינַת מִינִין וְאֶפִּיקוֹרְסִים, פְּגַם אֱמוּנָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתַב רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּמָקוֹם אַחֵר

נִמְצָא, שֶׁעַל-יְדֵי שֶׁמּוֹחֲקִין שְׁמוֹ שֶׁנִּכְתַּב בִּקְדֻשָּׁה, עַל-יְדֵי-זֶה לְמֵדִין קַל וָחֹמֶר לִמְחוֹת זֵכֶר עֲמָלֵק, בְּחִינַת כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק וְכוּ’, שֶׁהֵם בְּחִינַת סִפְרֵי הַמִּינִין וְכוּ’, פְּגַם אֱמוּנָה כַּנַּ”ל, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת פְּגַם הַסּוֹטָה כַּנַּ”ל, וְזֶהוּ בְּחִינַת אֵין שְׁמוֹ וְכִסְאוֹ שָׁלֵם עַד שֶׁיִּמָּחֶה זֵכֶר עֲמָלֵק, כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּעַצְמוֹ לוֹחֵם עִמּוֹ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “כִּי יָד עַל כֵּס יָהּ מִלְחָמָה לַה’ בַּעֲמָלֵק מִדֹּר דֹּר וְכוּ'” וְכַנַּ”ל

To dedicate this shiur, click HERE.