BreslovTorah.com

Official Site of Rabbi Nasan Maimon

LH6-03-Kiddushin

2024-06-30 – LH6 – EH – Kiddushin 2 – Para. 4-8a – Enabling the Childless to Bear Children – Tefilas Chana – Yiras HaShem – Chanukah – Shmuel HaNavi as Netzach – Birkhas Kohanim – Tzedakah and Zivug Kodesh Tosif Yomim – Tu B’Av – Isha Yiras HaShem

Kiddushin 2 – Para. 4-8 – Enabling the Childless to Bear Children – Tefilas Chana – Yiras HaShem Tosif Yomim – Chanukah – Shmuel HaNavi as Netzach Birkhas Kohanim – Tzedakah and Zivug Kodesh –  Tu B’Av – Isha Yiras HaShem – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.

Hilkhos Kiddushin 2 is based on Likutey Moharan 60.
00:00 – PARAGRAPH 4. Chanukah. Enabling the childless to bear children. Waking up from sleep. “Chanukah” contains the name Chana. Tefilas Chana.
09:00 – PARAGRAPH 5. Yiras HaShem Tosif Yomim – יִרְאַ֣ת יְ֖הוָה תּוֹסִ֣יף יָמִ֑ים – “Fear of HaShem increases days…” (Mishlei 10:27). Hisbonenus – deep understanding of the Torah – is made possible through Yiras HaShem. Process of childbirth.
20:00 – Increasing days and/or increasing light alludes to increasing holiness.
28:00 – Q&R about both Moshe Rabbeinu and Shmuel HaNavi being aspects of Netzach.
29:00 – PARAGRAPH 6. Birkhas Kohanim.
*37:00 – Q&R – The custom of blessing one’s children on Shabbos with the words of Birkhas Kohanim.
*38:00 – PARAGRAPH 7. Chanukah gelt – tzedakah is increased on Chanukah.
43:00 – PARAGRAPH 8. Tu b’Av. Isha Yiras HaShem – אִשָּׁ֥ה יִרְאַת־יְ֜הוָ֗ה הִ֣יא תִתְהַלָּֽל – “…a woman who fears HaShem is to be praised” (Mishlei 31:30).
*51:00 – Q&R – what is healthy fear? Account of Dovid HaMelech’s defeat of Golias – Israel does not fear its enemies – instead we increase tefilah and emunah.
TEXT: (Courtesy of www.Sefaria.org.il)

אבן העזר, הלכות קדושין, ב׳:ד׳

וְעַל-יְדֵי הִתְעוֹרְרוּת הַשֵּׁנָה, עַל-יְדֵי-זֶה יוֹצֵא הַדִּבּוּר. וְזֶה בְּחִינַת לְהַתִּיר פֶּה אִלְּמִים וְכוּ’, כְּמוֹ שֶׁמּוּבָא בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל, וְזֶה בְּחִינַת הַהַלֵּל שֶׁל חֲנֻכָּה שֶׁבִּשְׁבִיל זֶה הֻקְבְּעוּ שְׁמוֹנַת יָמִים אֵלּוּ, כְּמוֹ שֶׁאוֹמְרִים, “וְקָבְעוּ שְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה אֵלּוּ לְהוֹדוֹת וּלְהַלֵּל לְשִׁמְךָ הַגָּדוֹל

כִּי אָז בִּשְׁמוֹנַת יְמֵי חֲנֻכָּה עַל-יְדֵי בְּחִינַת הִתְעוֹרְרוּת הַשֵּׁנָה כַּנַּ”ל, עַל-יְדֵי-זֶה יוֹצֵא הַדִּבּוּר בְּהַלֵּל וְהוֹדָאָה לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת לְהַתִּיר פֶּה אִלְּמִים הַנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי לְהַתִּיר פֶּה אִלְּמִים, עַל-יְדֵי-זֶה לְהַתִּיר פֶּה עֲקָרוֹת, וְנִפְקָדִין עֲקָרוֹת עַל-יְדֵי-זֶה , כַּמְבֹאָר כָּל זֶה בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל

וְזֶה בְּחִינַת חֲנֻכָּה שֶׁהוּא אוֹתִיּוֹת חַנָּה כ”ו, בְּחִינַת כִּי אֶת חַנָּה אָהֵב וַה’ סָגַר רַחְמָהּ, כַּמְבֹאָר בְּכִתְבֵי הָאֲרִ”י זַ”ל בְּכַוָּנוֹת חֲנֻכָּה

וְזֶה בְּחִינַת פְּקִידַת עֲקָרוֹת, פְּקִידַת חַנָּה עֲקָרָה שֶׁנִּפְקְדָה וְהוֹלִידָה אֶת שְׁמוּאֵל שֶׁמִּדָּתוֹ בְּחִינַת חֲנֻכָּה, בִּבְחִינַת מַה שֶּׁאָמַר שְׁמוּאֵל, וְגַם “נֵצַח יִשְׂרָאֵל לֹא יְשַׁקֵּר

כִּי תִּקֵּן בְּחִינַת נֶצַח, כַּמּוּבָא. וְזֶה בְּחִינַת חֲנֻכָּה, כִּי חֲנֻכָּה וּפוּרִים הֵם בְּחִינַת נֶצַח וָהוֹד, כַּמּוּבָא בַּכַּוָּנוֹת

אבן העזר, הלכות קדושין, ב׳:ה׳

וְעַל-יְדֵי פְּקִידַת עֲקָרוֹת, עַל-יְדֵי-זֶה נִמְשָׁךְ יִרְאָה, וְעַל-יְדֵי יִרְאָה נִמְשָׁךְ בְּחִינַת אֲרִיכַת יָמִים, בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, וְעַל-יְדֵי אֲרִיכַת יָמִים נִמְשָׁךְ עֲשִׁירוּת, וְעַל-יְדֵי הָעֲשִׁירוּת זוֹכִין לְהִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל, כִּי הַהִתְבּוֹנְנוּת הוּא עַל-יְדֵי אֲרִיכוּת הַנְּשִׁימָה, כִּי הַשֵּכֶל דּוֹלֵק עַל-יְדֵי הַשְּׁמָנִים שֶׁבַּגּוּף וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם כָּל זֶה הֵיטֵב בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל

וְזֶה בְּחִינַת הָאֵשׁ שֶׁל הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה, זֶה בְּחִינַת יִרְאָה, כִּי הַיִּרְאָה הִיא כְּאֵשׁ בּוֹעֶרֶת, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “כִּי יְרֵאתֶם מִפְּנֵי הָאֵשׁ וְכוּ

וְהָאֵשׁ שֶׁל נֵר חֲנֻכָּה הִוא בִּבְחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, בִּבְחִינַת כִּי ה’ אֱלֹקֶיךָ אֵשׁ אָכְלָה הוּא, וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה’ אֱלֹקֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם, וְאִיתָא בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ וּמוּבָא בְּדִבְרֵי רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה (סִימָן מט), שֶׁזֶּהוּ שֶׁבַח מַעֲלַת יִשְׂרָאֵל, כִּי הָאֵשׁ אָכְלָה כֻּלָּא וְשֵׁצֵי כֻּלָּא, אֲבָל יִשְׂרָאֵל עַם קָדוֹשׁ דְּבֵקִים בַּה’ בִּבְחִינַת אֵשׁ אָכְלָה, וְאַדְּרַבָּא, מְקַבְּלִים מִשָּׁם חִיּוּת בְּחִינַת וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה’ אֱלֹקֵיכֶם חַיִּים וְכוּ

וְזֶה בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, כִּי טֶבַע הַיִּרְאָה לְהָמִית וּלְהַזִּיק, כִּי רַבִּים מֵתִים אוֹ נִזּוֹקִים עַל-יְדֵי פַּחַד וְיִרְאָה, אֲבָל יִרְאָה דִּקְדֻשָּׁה, דְּהַיְנוּ הַיִּרְאָה מֵהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֵשׁ אֹכְלָה, אֵל גָּדוֹל וְנוֹרָא, הִיא מוֹסֶפֶת חַיִּים בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, כִּי, אַדְּרַבָּא, מִשָּׁם דַּיְקָא מְקַבְּלִים חַיִּים וַאֲרִיכוּת יָמִים

וְזֶה בְּחִינַת הָאֵשׁ שֶׁל הַדְלָקַת נֵר חֲנֻכָּה, כִּי טֶבַע הָאֵשׁ שֶׁמְּכַלָּה כָּל דָּבָר שֶׁדּוֹלֵק בּוֹ, וּבַשֶּׁמֶן שֶׁל חֲנֻכָּה נַעֲשָׂה נֵס גָּדוֹל שֶׁדָּלַק שֶׁמֶן מוּעָט שְׁמוֹנָה יָמִים וְלֹא נִשְׂרַף הַשֶּׁמֶן מִיָּד, כִּי נִמְשַׁךְ הָאֵשׁ מִיִּרְאָה דִּקְדֻשָּׁה, מִבְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה , אַדְּרַבָּא, נִתְוַסֵּף בְּרָכָה בְּהַשֶּׁמֶן שֶׁנִּדְלַק עַל-יְדֵי הָאֵשׁ הַזֶּה. וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁנִּקְבַּע לְדוֹרוֹת לִהְיוֹת מוֹסִיף וְהוֹלֵךְ בְּכָל לַיְלָה, כִּי מַעֲלִין בַּקֹּדֶשׁ, זֶה בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, כִּי עִקַּר הָאֲרִיכוּת יָמִים הוּא לִהְיוֹת מוֹסִיף וְהוֹלֵךְ קְדֻשָּׁה יְתֵרָה בְּכָל יוֹם וָיוֹם שֶׁבָּא אַחַר כָּךְ, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם הֵיטֵב בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל

וְזֶה בְּחִינַת מַעֲלִין בַּקֹּדֶשׁ מוֹסִיף וְהוֹלֵךְ, הַנֶּאֱמַר בְּנֵרוֹת חֲנֻכָּה, בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים כַּנַּ”ל, כִּי מִשָּׁם נִמְשַׁךְ עִקַּר הַנֵּס שֶׁל חֲנֻכָּה שֶׁלֹּא נִכְלָה וְנִשְׂרַף הַשֶּׁמֶן מִיָּד עַל-יְדֵי הַהַדְלָקָה, רַק, אַדְּרַבָּא, נִמְשַׁךְ בּוֹ בְּרָכָה שֶׁדָּלַק שְׁמוֹנָה יָמִים, כִּי הָאֵשׁ הַזֶּה נִמְשַׁךְ מִבְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, כִּי, אַדְּרַבָּא, מְקַבְּלִין בְּרָכָה וְחַיִּים וַאֲרִיכוּת יָמִים מִשָּׁם, בְּחִינַת כִּי ה’ אֱלֹקֶיךָ אֵשׁ אָכְלָה הוּא, וְאַתֶּם הַדְּבֵקִים בַּה’ אֱלֹקֵיכֶם חַיִּים כֻּלְּכֶם הַיּוֹם וְכוּ’ כַּנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי הַיִּרְאָה בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, עַל-יְדֵי-זֶה נִמְשָׁךְ עֲשִׁירוּת גָּדוֹל. וְזֶה בְּחִינַת חֲנֻכָּה חָנוּ כ”ה, בְּחִינַת כֹּה תְבָרְכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל שֶׁנִּסְמַךְ לְפָרָשַׁת חֲנֻכַּת הַמִּזְבֵּחַ שֶׁקּוֹרִין בַּחֲנֻכָּה, (וְגַם יֵשׁ מַתְחִילִין לִקְרוֹת מִשָּׁם מִפָּרָשַׁת בִּרְכַּת כֹּהֲנִים), כִּי עִקַּר בִּרְכַּת כֹּהֲנִים הוּא עֲשִׁירוּת בִּבְחִינַת יְבָרֶכְךָ ה’ בְּמָמוֹן

וְזֶה בְּחִינַת וְיִשְׁמְרֶךָ מִן הַמַּזִּיקִין, כִּי הַמַּזִּיקִין נִמְשָׁכִין מִבְּחִינַת יִרְאוֹת הַנְּפוּלוֹת, וְעַל-כֵּן הֵם מַפְחִידִין אֶת מִי שֶׁפּוֹגְעִין בּוֹ, חַס וְשָׁלוֹם, כִּי הֵם בִּבְחִינַת יִרְאוֹת הַנְּפוּלוֹת, וְעַל-יְדֵי הַיִּרְאָה דִּקְדֻשָּׁה מַעֲלִין אֶת הַיִּרְאוֹת הַנְּפוּלוֹת, וְעַל-יְדֵי-זֶה נִשְׁמָרִין מִן הַמַּזִּיקִין, כִּי יִרְאָה הוּא בְּחִינַת שָׁמוֹר, שֶׁהוּא מִדַּת לַיְלָה, בְּחִינַת יִרְאָה. וְזֶהוּ כָּל מָקוֹם שֶׁנֶּאֱמַר הִשָּׁמֵר, הוּא לֹא תַעֲשֶׂה

אבן העזר, הלכות קדושין, ב׳:ו׳

וְזֶה שֶׁאָסְרוּ חֲכָמֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה לְהִשְׁתַּמֵּשׁ לְאוֹר חֲנֻכָּה הוּא בְּחִינַת שְׁמִירָה, בְּחִינַת יִרְאָה, בְּחִינַת לֹא תַעֲשֶׂה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, הִשָּׁמֵר, הוּא לֹא תַעֲשֶׂה. וְכָל הַלֹּא תַעֲשֶׂה שֶׁבַּתּוֹרָה הֵם בִּבְחִינַת יִרְאָה, כִּי מִצְווֹת עֲשֵׂה מִסִּטְרָא דִּרְחִימוּ, וּמִצְווֹת לֹא תַעֲשֶׂה מִסִּטְרָא דִּדְחִילוּ, כְּמוֹ שֶׁאִיתָא בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ. וְזֶהוּ בְּחִינַת וְיִשְׁמְרֶךָ מִן הַמַּזִּיקִין, כִּי עַל-יְדֵי בְּחִינַת יִרְאָה, בְּחִינַת שָׁמוֹר, נִשְׁמָרִין מִן הַמַּזִּיקִין הַנִּמְשָׁכִין מִבְּחִינַת יִרְאוֹת הַנְּפִילוֹת כַּנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי-זֶה יְבָרֶכְךָ ה’ בְּמָמוֹן, כִּי עַל-יְדֵי יִרְאָה זוֹכִין לַעֲשִׁירוּת כַּנַּ”ל

וְזֶה בְּחִינַת חֲנֻכָּה, בְּחִינַת חָנוּ כ”ה, בְּחִינַת כֹּה תְבָרֲכוּ אֶת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּחִינַת עֲשִׁירוּת הַנִּמְשָׁךְ עַל-יְדֵי הַיִּרְאָה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת בִּרְכַּת כֹּהֲנִים כַּנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי הָעֲשִׁירוּת הַנִּמְשָׁךְ עַל-יְדֵי הַיִּרְאָה, זוֹכִין לְהִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל, כִּי הַשֵּכֶל דּוֹלֵק עַל-יְדֵי הַשְּׁמָנִים שֶׁבַּגּוּף וְכוּ’, כַּמְבֹאָר שָׁם

וְזֶה בְּחִינַת נֵר ה’ נִשְׁמַת אָדָם, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל, עַיֵּן שָׁם, וְזֶה בְּחִינַת נֵר חֲנֻכָּה, בְּחִינַת נֵר ה’ נִשְׁמַת אָדָם, בְּחִינַת הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל שֶׁדּוֹלֵק עַל-יְדֵי הַשֶּׁמֶן שֶׁל חֲנֻכָּה

אבן העזר, הלכות קדושין, ב׳:ז׳

וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁנּוֹהֲגִין לְהַרְבּוֹת בִּצְדָקָה בַּחֲנֻכָּה וְקוֹרִין אוֹתוֹ מְעוֹת חֲנֻכָּה, כִּי עִקַּר בְּחִינַת חֲנֻכָּה, דְּהַיְנוּ הַנֵּר חֲנֻכָּה, שֶׁהוּא בְּחִינַת הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל מְאֹד נִמְשָׁךְ עַל-יְדֵי עֲשִׁירוּת, וְעִקַּר הָעֲשִׁירוּת נִמְשָׁךְ עַל-יְדֵי צְדָקָה בִּבְחִינַת עַשֵּר בִּשְׁבִיל שֶׁתִּתְעַשֵּׁר, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה (בָּבָא בַּתְרָא טו), הַנּוֹתֵן פְּרוּטָה לְעָנִי מִתְבָּרֵךְ וְכוּ

כִּי צְדָקָה הוּא בִּבְחִינַת יִרְאָה, בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, כִּי עַל-פִּי דֶּרֶךְ הַטֶּבַע הָיָה רָאוּי שֶׁעַל-יְדֵי שֶׁנּוֹתֵן צְדָקָה יֶחְסַר לוֹ, כִּי מְחַסֵּר מָמוֹנוֹ וְנוֹתֵן לֶעָנִי, אֲבָל בֶּאֱמֶת, אַדְּרַבָּא, כָּל מַה שֶּׁמּוֹסִיף וּמַרְבֶּה בִּצְדָקָה, נִתְוַסֵּף לוֹ בְּרָכָה גְּדוֹלָה בְּמָמוֹנוֹ כַּנַּ”ל. וְזֶה בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים וְכוּ’ כַּנַּ”ל, כִּי צְדָקָה הִיא בְּחִינַת מַלְכוּת, בְּחִינַת יִרְאָה, וְעַל-כֵּן מַרְבִּין בִּצְדָקָה בַּחֲנֻכָּה כְּדֵי לְהַמְשִׁיךְ עֲשִׁירוּת שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִמְשָׁךְ הִתְבּוֹנְנוּת גָּדוֹל, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת נֵר חֲנֻכָּה, בְּחִינַת נֵר ה’ נִשְׁמַת אָדָם וְכוּ’ כַּנַּ”ל

אבן העזר, הלכות קדושין, ב׳:ח׳

וְזֶה בְּחִינַת קִדּוּשִׁין בְּכֶסֶף, כִּי צְרִיכִין שֶׁיִּהְיֶה עִקַּר הַהִתְקַשְּׁרוּת בִּבְחִינַת יִרְאָה שֶׁהוּא הֵפֶךְ הֶבֶל הַיֹּפִי, כִּי צָרִיךְ שֶׁלֹּא יִתֵּן עֵינָיו בְּנוֹי שֶׁלֹּא יִקָּחֶנָּה בִּשְׁבִיל יֹפִי, בְּחִינַת הֶבֶל הַיֹּפִי, רַק בִּבְחִינַת אִשָּׁה יִרְאַת ה’ הִיא תִתְהַלָּל, שֶׁהוּא הֵפֶךְ הֶבֶל הַיֹּפִי, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל. וְעִקַּר אֲחִיזַת הֶבֶל הַיֹּפִי הוּא בָּאִשָּׁה, וְעַל-כֵּן עִקַּר שִׁבְחָהּ הוּא עַל-יְדֵי יִרְאָה, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “אִשָּׁה יִרְאַת ה'” וְכוּ’, כְּדֵי לְהַכְנִיעַ הֶבֶל הַיֹּפִי הַנֶּאֱחָז בָּהּ שֶׁנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת אִשָּׁה זוֹנָה עַל-יְדֵי הַיִּרְאָה כַּנַּ”ל

וְקֹדֶם שֶׁהִיא מִתְחַבֶּרֶת לְאִישׁ אֵין לָהּ שְׁלֵמוּת, וְאָז נֶאֱחָז בָּהּ עֲדַיִן בְּחִינַת הֶבֶל הַיֹּפִי, כִּי רַגְלֶיהָ יֹרְדוֹת וְכוּ’, וְעִקַּר הַקִּנְיָן שֶׁקּוֹנֶה אוֹתָהּ בַּעְלָהּ בִּשְׁעַת חֻפָּה וְקִדּוּשִׁין הוּא שֶׁרוֹצֶה לְיַחֲדָהּ אֵלָיו וּלְתַקְּנָהּ וּלְהַעֲלוֹתָהּ מִבְּחִינַת הֶבֶל הַיֹּפִי הַנִּמְשָׁךְ מֵאִשָּׁה זוֹנָה, וּלְהַעֲלוֹת לִבְחִינַת אִשָּׁה יִרְאַת ה’, כִּי עִקַּר עֲלִיָּתָהּ עַל יָדוֹ, כִּי הִיא עוֹלָה עִמּוֹ וְכוּ’, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה

וְעַל-כֵּן מְקַדְּשָׁהּ בְּכֶסֶף וְעַל-יְדֵי-זֶה קוֹנֶה אוֹתָהּ, כִּי הָעֲשִׁירוּת נִמְשָׁךְ מִבְּחִינַת אֲרִיכוּת הַנְּשִׁימָה, מִבְּחִינַת יִרְאָה, וְהֶבֶל הַיֹּפִי נִמְשָׁךְ מֵהֶפְסֵק הַנְּשִׁימָה, כַּמְבֹאָר הֵיטֵב בַּמַּאֲמָר הַנַּ”ל, וְעַל-כֵּן עַל-יְדֵי שֶׁמַּמְשִׁיךְ לָהּ מֵעֲשִׁירוּת שֶׁלּוֹ, דְּהַיְנוּ עַל-יְדֵי הַכֶּסֶף קִדּוּשִׁין שֶׁנּוֹתֵן לָהּ, עַל-יְדֵי-זֶה מַעֲלֶה אוֹתָהּ לִבְחִינַת אֲרִיכוּת הַנְּשִׁימָה, בְּחִינַת יִרְאָה, כִּי מִשָּׁם נִמְשָׁךְ הַכֶּסֶף וְהָעֲשִׁירוּת כַּנַּ”ל

וְעַל-יְדֵי-זֶה מַכְנִיעַ מִמֶּנָּה בְּחִינַת הֶבֶל הַיֹּפִי, וּמַעֲלֶה אוֹתָהּ לִבְחִינַת אִשָּׁה יִרְאַת ה’, בְּחִינַת יִרְאַת ה’ תּוֹסִיף יָמִים, בְּחִינַת רְאֵה חַיִּים עִם הָאִשָּׁה וְכוּ

To dedicate this shiur, click HERE.