Periya uReviya 5 – Hilkhos Ishus 2 – Yibum – Chalitza – Nevuah vs. Medameh – Emunah – Every Child Is a New World – Tzeyrufim – Geulah – Moshiach Will Come When All Souls Have Been Born – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.
00:00 – Nevuah vs. medameh. Emunah. Every child is a new world. Tzeyrufim – Geulah – Moshiach will come when all souls have been born.
02:00 – כִּי־ט֣וֹב יְ֖הֹוָה לְעוֹלָ֣ם חַסְדּ֑וֹ וְעַד־דֹּ֥ר וָ֜דֹ֗ר אֱמֽוּנָתֽוֹ – “For HaShem is good; His kindness is forever, and His faith is through generation to generation” (Tehillim 100:5). Ruach Nevuah emanates from Jewish souls. When a Jewish child is born, the spirit of prophecy increases in the world.
06:00 – The importance of music at a wedding.
*10:00 – Every Hebrew letter contains all the other letters, just as every Jewish soul contains all other Jewish souls.
13:00 – The process of yibum and chalitza. A tzaddik is “Ish asher ruach bo” – a man who contains ruach.
16:00 – All spiritual damage originates from the sin of Adam HaRishon. “HaNachash Haya Arum” – the snake will bite the heel of man’s foot. The tikkun for this damage is accomplished through the nigun generated when a halakha is clarified.
18:00 – Shoes made of leather have special spiritual qualities.
20:00 – Why the widow spits in front of the brother of her late husband during the process of yibum. Reference Likutey Moharan 21.
*23:00 – HILKHOS ISHUS 2. PARAGRAPH 1. The intellect is a barrier to sin.
35:00 – Q&R about Tefilah Shebevechinas Din.
38:00 – PARAGRAPH 2. Kohen, Levi, Yisrael correspond to the three parts of the brain.
43:00 – Reference to Kiddushin 71.
TEXT: (Courtesy of www.Sefaria.org.il)
אבן העזר, הלכות פריה ורביה ואישות, ה׳:כ״ה
וְזֶה בְּחִינַת יִבּוּם וַחֲלִיצָה, כִּי כְּבָר מְבֹאָר שֶׁעִקַּר הַהוֹלָדָה כְּדֵי לְהַרְבּוֹת נֶפֶשׁ מִיִּשְׂרָאֵל שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִתְרַבּוּ הַבָּתִּים מְאֹד וְכוּ’. וְעִקַּר הַהוֹלָדָה נִמְשֶׁכֶת בְּשָׁרְשָׁהּ מִבְּחִינַת רוּחַ הַצַּדִּיק, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחַ נְבוּאָה, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מִתְבָּרֵר הַמְדַמֶּה, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מִתְבָּרֶרֶת הָאֱמוּנָה, שֶׁהִיא בְּחִינַת אִשָּׁה יִרְאַת ה’, שֶׁמִּשָּׁם כָּל הַהוֹלָדוֹת. וְכָל מַה שֶּׁנּוֹלָד יוֹתֵר נֶפֶשׁ מִיִּשְׂרָאֵל הוּא בְּחִינַת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם, כִּי הָאָדָם הוּא עוֹלָם קָטָן, וְכָל אָדָם הוּא בְּחִינַת עִנְיָן חָדָשׁ וְשֵׂכֶל חָדָשׁ לְגַמְרֵי, כַּמְבֹאָר אֶצְלֵנוּ בְּמָקוֹם אַחֵר, שֶׁאֲפִלּוּ הַגִּלְגּוּל אֵינוֹ מִתְגַּלְגֵּל כְּמוֹ שֶׁהָיָה מִתְּחִלָּה, רַק נֶפֶשׁ זֶה עִם רוּחַ זֶה וְכוּ’, וְהַכֹּל בִּשְׁבִיל לְפַרְסֵם וּלְגַלּוֹת אֱמוּנָתוֹ יִתְבָּרַךְ בִּבְחִינַת וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ
וְכָל מַה שֶּׁנִּתְרַבֶּה נֶפֶשׁ יוֹתֵר וְנִתְגַּדֵּל בֵּית הַתְּפִלָּה יוֹתֵר עַל-יְדֵי רִבּוּי הַבָּתִּים וְכוּ’, עַל-יְדֵי-זֶה מִתְגַּדֵּל בְּחִינַת הָרוּחַ נְבוּאָה יוֹתֵר, כִּי הָרוּחַ נְבוּאָה בָּא מִנַּפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, עַל-כֵּן כָּל מַה שֶּׁנִּתְרַבִּין צֵרוּפֵי הַנְּפָשׁוֹת יוֹתֵר, מִתְרַבֶּה וּמִתְגַּדֵּל הָרוּחַ נְבוּאָה הַבָּא מֵהֶם בְּיוֹתֵר, וְעַל-יְדֵי-זֶה יְכוֹלִין לְהוֹלִיד עוֹד נְפָשׁוֹת רַבּוֹת יוֹתֵר וְיוֹתֵר שֶׁיְּגַלּוּ הָאֱמוּנָה בְּיוֹתֵר, וְכֵן חוֹזֵר חָלִילָה, וְעַל-יְדֵי-זֶה תָּבוֹא הַגְּאֻלָּה כַּנַּ”ל, כִּי אֵין בֶּן דָּוִד בָּא עַד שֶׁיִּכְלוּ כָּל הַנְּשָׁמוֹת שֶׁבַּגּוּף, וְעַל-יְדֵי כָּל הַנַּ”ל נִמְשָׁךְ קוֹל הַנִּגּוּן הַמְבֹאָר שָׁם הַמַּשְׁקֶה אֶת הַגָּן וְכוּ’, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מִתְגַּבֵּר עָקֵב דִּקְדֻשָּׁה עַל עָקֵב דְּסִטְרָא אָחֳרָא, בִּבְחִינַת וְיָדוֹ אֹחֶזֶת בַּעֲקֵב עֵשָׂו, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, עַיֵּן שָׁם הֵיטֵב
וְזֶה בְּחִינַת כְּלֵי זֶמֶר שֶׁמְּנַגְּנִין עַל הַחֲתֻנָּה, כִּי עִקַּר הַחֲתֻנָּה הִיא בִּשְׁבִיל הוֹלָדָה וְכוּ’, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה נִמְשָׁךְ קוֹל הַנִּגּוּן הַנַּ”ל. וְזֶה שֶׁמֵּת בְּלֹא בָּנִים, רַחֲמָנָא לִצְלַן, הוּא פָּגוּם מִכָּל הַנַּ”ל, וְעַל-כֵּן לֹא עָיֵל לְפַרְגּוֹדָא דְּמַלְכָּא, כְּמוֹ שֶׁאִיתָא בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ, וְעַל-כֵּן נִשְׁאָר נִשְׁמָתוֹ קְשׁוּרָה בַּעֲקֵב אָחִיו, כַּמּוּבָא, כִּי עַד שָׁם מַגִּיעַ הַפְּגָם בִּבְחִינַת עָקֵב שֶׁלֹּא זָכָה לְאַפָּשָׁא וּלְאוֹלָדָא, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה הָיוּ נַעֲשִׂין כָּל הַתִּקּוּנִים הַנַּ”ל
עַד שֶׁהָיָה מִתְתַּקֵּן בְּחִינַת הֶעָקֵב דִּקְדֻשָּׁה כַּנַּ”ל. וְעַל-כֵּן נִשְׁמָתוֹ קְשׁוּרָה שָׁם בִּבְחִינַת עָקֵב, וְעַל-כֵּן תִּקּוּנוֹ עַל-יְדֵי אָחִיו שֶׁהוּא סָמוּךְ אֵלָיו בְּצֵרוּפֵי הָאוֹתִיּוֹת, כִּי שִׁשִּׁים רִבּוֹא נַפְשׁוֹת יִשְׂרָאֵל הֵם בְּחִינַת שִׁשִּׁים רִבּוֹא אוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה וְכָל אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל יֵשׁ לוֹ אוֹת בַּתּוֹרָה וְכָל אוֹת כָּלוּל מִכָּל הָאוֹתִיּוֹת, וּכְמוֹ כֵן כָּל נֶפֶשׁ כָּלוּל מִכָּל הַנְּפָשׁוֹת רַק שֶׁעִקָּרוֹ נֶאֱחָז בְּזֶה הָאוֹת, וּכְמוֹ שֶׁיֵּשׁ בַּתּוֹרָה פָּרָשִׁיּוֹת וּפְסוּקִים וְתֵבוֹת וְאוֹתִיּוֹת, כֵּן בְּהַנְּפָשׁוֹת יֵשׁ שְׁבָטִים וּמִשְׁפָּחוֹת וּבָתֵּי אָבוֹת וְכוּ’, וְכָל אֶחָד עִם אָחִיו הוּא כְּמוֹ תֵּבָה אַחַת בַּתּוֹרָה שֶׁיֵּשׁ בָּהּ כַּמָּה אוֹתִיּוֹת, כְּמוֹ כֵן יֵשׁ בְּבֵית אָבִיו כַּמָּה נְפָשׁוֹת שֶׁל אֶחָיו. נִמְצָא, שֶׁאָחִיו סָמוּךְ אֵלָיו בְּצֵרוּפֵי הָאוֹתִיּוֹת הַנַּ”ל, עַל-כֵּן יֵשׁ לוֹ כֹּחַ לְגָאֳלוֹ בְּסוֹד הַיִּבּוּם, וְעִקַּר תִּקּוּן הַיִּבּוּם הוּא עַל-יְדֵי בְּחִינַת הַהוּא רוּחָא דְּשָׁדֵי בְּגַוָּהּ הַיְנוּ, בְּחִינַת רוּחַ נְבוּאָה הַנַּ”ל הַנִּמְשָׁךְ בְּשָׁרְשׁוֹ מֵהַצַּדִּיק שֶׁמִּשָּׁם הַהוֹלָדָה כַּנַּ”ל, וְעַל-כֵּן עַל-יְדֵי הַהוּא רוּחָא יָכוֹל לְתַקְּנוֹ, כִּי חוֹזֵר וְנִצְטַיֵּר עַל-יְדֵי הַהוּא רוּחָא, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מִתְבָּרֵר הָאֱמוּנָה וְזוֹכִין לִבְחִינַת חִדּוּשׁ הָעוֹלָם שֶׁמִּשָּׁם הַתִּקּוּן
וְעַל-כֵּן כְּשֶׁאֵינוֹ רוֹצֶה לְיַבֵּם אֲזַי, “וְחָלְצָה נַעֲלוֹ מֵעַל רַגְלוֹ”, לְהַרְאוֹת לוֹ שֶׁפָּגַם בִּבְחִינַת עָקֵב כַּנַּ”ל, כִּי כָּל הַפְּגָם נִמְשָׁךְ מֵחֵטְא אָדָם הָרִאשׁוֹן שֶׁלֹּא זָכָה לְתַקְּנוֹ כְּפִי חֶלְקוֹ, וְעִקַּר חֵטְא אָדָם הָרִאשׁוֹן וּפְגָמוֹ הָיָה בְּחִינַת עָקֵב עַל-יְדֵי הַנָּחָשׁ הָיָה עָרוּם שֶׁמִּשָּׁם כָּל הַקִּלְקוּלִים, כַּמְבֹאָר בְּהַתּוֹרָה הַנַּ”ל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה גָּרַם “וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב” שֶׁמִּשָּׁם כֹּחוֹ שֶׁל עֲקֵב עֵשָׂו, שֶׁהוּא זֻהֲמַת הַנָּחָשׁ
וְהַתִּקּוּן הוּא עַל-יְדֵי קוֹל הַנִּגּוּן הַמְבֹאָר שָׁם שֶׁנִּמְשָׁךְ עַל-יְדֵי בֵּרוּר הָאֱמוּנָה כוּ’, שֶׁהוּא בְּחִינַת אֶת קֹלְךָ שָׁמַעְתִּי בַּגָּן וָאִירָא, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, וְאָז אַחַר שֶׁהִתְחִיל הַתִּקּוּן כְּתִיב, “וַיַּעַשׂ ה’ אֱלֹקִים לְאָדָם וּלְאִשְׁתּוֹ כָּתְנוֹת עוֹר וַיַּלְבִּשֵׁם”, סוֹד הַמִּנְעָלִים, כַּמּוּבָא. וְעַל-כֵּן זֶה הַיָּבָם שֶׁאֵינוֹ רוֹצֶה לְיַבֵּם וְזֶה מוֹרֶה שֶׁאֵין בּוֹ כֹּחַ לְהַמְשִׁיךְ כָּל הַתִּקּוּנִים הַנַּ”ל, עַל-כֵּן “וְחָלְצָה נַעֲלוֹ מֵעַל רַגְלוֹ וְכוּ'” וְעָנְתָה וְאָמְרָה, “כָּכָה יֵעָשֶׂה לָאִישׁ אֲשֶׁר לֹא יִבְנֶה אֶת בֵּית אָחִיו וְכוּ'”, כִּי שָׁם הַפְּגָם בִּבְחִינַת מִנְעָלִים, שֶׁהֵם בְּחִינַת כָּתְנוֹת עוֹר, שֶׁהֵם בְּחִינַת תִּקּוּן הֶעָקֵב וְכַנַּ”ל. וְזֶהוּ “וְיָרְקָה בְּפָנָיו”, שֶׁהוּא בְּחִינַת בִּזָּיוֹן הֵפֶךְ הַכָּבוֹד, כִּי הָרוּחַ נְבוּאָה הַנַּ”ל נִמְשָׁךְ מִכָּבוֹד, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, וְעַל-כֵּן זֶה שֶׁפָּגַם בָּזֶה פָּגַם בַּכָּבוֹד, וְעַל-כֵּן ‘וְיָרְקָה בְּפָנָיו’, שֶׁהוּא הֵפֶךְ הַכָּבוֹד
יְהִי רָצוֹן שֶׁתַּצִּילֵנוּ וְאֶת כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל שֶׁלֹּא יָבוֹאוּ לִידֵי חֲלִיצָה וְיִבּוּם, וִיקֻיַּם מְהֵרָה, “הַקָּטֹן יִהְיֶה לָאֶלֶף וְהַצָּעִיר לְגוֹי עָצוּם אֲנִי ה’ בְּעִתָּהּ אֲחִישֶׁנָּה” בָּרוּךְ ה’ לְעוֹלָם, אָמֵן וְאָמֵן, יִמְלֹךְ ה’ לְעוֹלָם אֱלֹקַיִךְ צִיּוֹן לְדוֹר וָדוֹר הַלְלוּיָהּ
אבן העזר, הלכות אישות, ב׳:א׳
כֹּהֵן לֵוִי יִשְׂרָאֵל מֻתָּרִין לָבוֹא זֶה בָּזֶה, וְהַוָּלָד הוֹלֵךְ אַחַר הַזָּכָר
כִּי אִיתָא בְּהַתּוֹרָה “תִּקְעוּ ג” הַמְדַבֵּר מִתּוֹכָחָה (בְּלִקּוּטֵי תִּנְיָנָא סִימָן ח), כִּי עִקַּר הַתְּפִלָּה הִיא רַחֲמִים וְתַחֲנוּנִים, וְעִקַּר הָרַחֲמִים תָּלוּי בַּדַּעַת וְכוּ’, וְלִפְעָמִים כְּשֶׁהֵם יוֹנְקִים מִן הָרַחֲמָנוּת, אֲזַי נִפְגָּם הָרַחֲמָנוּת וְנַעֲשֶׂה אַכְזָרִיּוּת, וַאֲזַי נִפְגָּם הַדַּעַת וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם. וּמִזֶּה בָּא, חַס וְשָׁלוֹם, תַּאֲוַת נִאוּף, כִּי עִקַּר הַתַּאֲוָה עַל-יְדֵי פְּגַם הַדַּעַת, כִּי הַמֹּחַ הִיא מְחִצָּה פְּרוּסָה בִּפְנֵי זֹאת הַתַּאֲוָה, כִּי יֵשׁ תְּלַת מֹחִין, וּמִשָּׁם נִמְשָׁךְ שְׁלֹשָׁה מִינֵי רַחֲמָנוּת שֶׁהֵם בְּחִינַת שָׁלֹשׁ תְּפִלּוֹת בְּיוֹם, וְכָל אֶחָד מֵהַתְּלַת מֹחִין הוּא בְּחִינַת מְחִצָּה פְּרוּסָה בִּפְנֵי זֹאת הַתַּאֲוָה וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם, וַאֲזַי הַתְּפִלָּה בִּבְחִינַת דִּין וְכוּ’, וַאֲזַי צְרִיכִין בַּעַל כֹּחַ גָּדוֹל שֶׁיּוּכַל לְהִתְפַּלֵּל תְּפִלָּה בִּבְחִינַת דִּין כְּמוֹ פִּינְחָס בְּעֵת שֶׁהָיָה מַעֲשֵׂה זִמְרִי וְכוּ’
כִּי זֹאת הַתְּפִלָּה שֶׁל בַּעַל כֹּחַ עוֹמֶדֶת לְהַסִּטְרָא אָחֳרָא בְּצַוָּארוֹ עַד שֶׁמֻּכְרָח לְהָקִיא כָּל הַתְּפִלּוֹת וְהַקְּדֻשּׁוֹת שֶׁבָּלַע בִּבְחִינַת חַיִל בָּלַע וַיְקִאֶנּוּ וְכוּ’
וְזֶה בְּחִינַת אַתָּה פוֹרַרְתָּ בְעָזְּךָ יָם שִׁבַּרְתָּ רָאשֵׁי תַנִּינִים עַל הַמָּיִם, בְּחִינַת כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה אֶת ה’ כַּמַּיִם לַיָּם מְכַסִּים וְכוּ’, וְזֶה בְּחִינַת עֲנָנֵי דְּשַׁפְכֵי מַיָּא וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם כָּל זֶה הֵיטֵב הֵיטֵב
אבן העזר, הלכות אישות, ב׳:ב׳
וְזֶה בְּחִינַת כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם עִקַּר קְדֻשַּׁת הַיִּחוּס שֶׁל יִשְׂרָאֵל, כִּי יִשְׂרָאֵל עַם קָדוֹשׁ צְרִיכִין לִשְׁמֹר עַצְמָן שֶׁיִּהְיֶה זִוּוּגֵיהֶן בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה, כִּי זֶה עִקַּר קְדֻשַּׁת יִשְׂרָאֵל לִשְׁמֹר עַצְמוֹ מִפְּגַם תַּאֲוַת נִאוּף כַּיָּדוּעַ, וְעַל-כֵּן צְרִיכִין לִשְׁמֹר עַצְמָן שֶׁיִּהְיֶה זִוּוּגֵיהֶן בִּקְדֻשָּׁה גְּדוֹלָה וְלֹא יִהְיֶה נֶאֱחָז שָׁם, חַס וְשָׁלוֹם, בְּחִינַת תַּאֲוָה הַנַּ”ל, וְעִקַּר הַשְּׁמִירָה מִפְּגַם תַּאֲוָה זוֹ הוּא עַל-יְדֵי תְּלַת מֹחִין, שֶׁהֵם מְחִצּוֹת פְּרוּסוֹת בִּפְנֵי תַּאֲוָה זוֹ כַּנַּ”ל
וְזֶה בְּחִינַת כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל, שֶׁהֵם בְּחִינַת תְּלַת מֹחִין חָכְמָה, בִּינָה, דַּעַת כַּיָּדוּעַ, שֶׁהֵם בְּחִינַת מְחִצּוֹת פְּרוּסוֹת בִּפְנֵי זֹאת הַתַּאֲוָה, וְעַל-כֵּן עִקַּר קְדֻשַּׁת הַזִּוּוּג שֶׁל יִשְׂרָאֵל הוּא עַל-יְדֵי בְּחִינַת כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל, שֶׁהֵם עִקַּר גֶּדֶר הַיִּחוּס הַקָּדוֹשׁ, כִּי רַק הֵם לְבַדָּם יְכוֹלִים לְהִתְחַבֵּר בִּקְדֻשָּׁה כָּרָאוּי שֶׁלֹּא יִהְיֶה נֶאֱחָז בְּזִוּוּגָם חַס וְשָׁלוֹם, פְּגַם תַּאֲוַת נִאוּף, כִּי כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל, הֵם בְּחִינַת הַתְּלַת מֹחִין הַנַּ”ל, שֶׁהֵם בְּחִינַת מְחִצּוֹת פְּרוּסוֹת בִּפְנֵי זֹאת הַתַּאֲוָה, וְעַל-כֵּן עִקַּר גֶּדֶר הַיִּחוּס הַקָּדוֹשׁ הוּא כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל, כַּמְבֹאָר בַּמִּשְׁנָה וְשֻׁלְחָן עָרוּךְ וְכַנַּ”ל
אבן העזר, הלכות אישות, ב׳:ג׳
וְזֶה שֶׁנָּתְנוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה סִימָן לַמִּשְׁפָּחָה הַכְּשֵׁרָה כְּשֶׁאֵינָהּ בַּעֲלַת מַצָּה וּמְרִיבָה, אֲבָל מִשְׁפָּחָה שֶׁהִיא בַּעֲלַת מַצָּה וּמְרִיבָה זֶה סִימָן שֶׁיֵּשׁ בָּהּ פְּסוּל, כַּמּוּבָא בַּשֻּׁלְחָן עָרוּךְ. כִּי הָרַחֲמִים תָּלוּי בַּדַּעַת כַּנִּזְכָּר לְעֵיל בַּמַּאֲמָר הַנִּזְכָּר לְעֵיל, וּמִי שֶׁאֵין בּוֹ רַחֲמִים אֵין בּוֹ דַּעַת, וְעַל-כֵּן מִשְׁפָּחָה שֶׁהִיא בַּעֲלַת מַצָּה וּמְרִיבָה, שֶׁזֶּה בְּחִינַת כַּעַס וְדִינִים הֵפֶךְ רַחֲמָנוּת, בְּוַדַּאי אֵין רָאוּי לְהִתְחַבֵּר עִמָּהֶם זֶרַע יִשְׂרָאֵל, וּבְוַדַּאי יֵשׁ בָּהֶם פְּסוּל, כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת הַיִּחוּס שֶׁל יִשְׂרָאֵל שֶׁהֵם רַחֲמָנִים בְּנֵי רַחֲמָנִים, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת דַּעַת, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר קְדֻשַּׁת הַיִּחוּס שֶׁלָּהֶם בְּחִינַת כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל תְּלַת מֹחִין, שֶׁהֵם עִקַּר קְדֻשַּׁת הַבְּרִית כַּנַּ”ל, אֲבָל מִי שֶׁהוּא בַּעַל מְרִיבָה, שֶׁזֶּהוּ הֵפֶךְ הָרַחֲמָנוּת, שֶׁזֶּהוּ פְּגַם הַדַּעַת, אֵין רָאוּי לְהִתְחַתֵּן עִמּוֹ, כִּי הוּא בִּבְחִינַת פְּגַם תַּאֲוַת נִאוּף שֶׁתָּלוּי בִּפְגַם הַדַּעַת, שֶׁהוּא פְּגַם הָרַחֲמָנוּת, שֶׁזֶּהוּ הֵפֶךְ קְדֻשַּׁת כֹּהֵן, לֵוִי, יִשְׂרָאֵל כַּנַּ”ל. וְעַל-כֵּן בְּוַדַּאי יֵשׁ בּוֹ פְּסוּל וְאָסוּר לְהִתְחַתֵּן עִמּוֹ, כִּי עִקָּר תָּלוּי בָּרַחֲמִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת דַּעַת, שֶׁהוּא הַמְּחִצָּה פְּרוּסָה בִּפְנֵי זֹאת הַתַּאֲוָה כַּנַּ”ל
To dedicate this shiur, click HERE.