Periya uReviya 3 – Periya uReviya 4 – Don’t Let This Material World Fool You – Sipurey Maasios – The Deaf Beggar – Kol HaYashar – Joy of Bris Milah – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.
Hilkhos Pirya uReviya 3 is based on 2Likutey Moharan 23.
00:00 – PARAGRAPH 34b. The physical world is filled with suffering, and it’s also impossible to obtain all physical desires (Koheles Rabbah 1:1).
05:00 – “Don’t let this material world fool you” (Sichos HaRan 51).
*08:00 – Joy in this world is only possible if one focuses on the spiritual use of physical resources.
15:00 – The Deaf Beggar connects himself to the original Kol HaYashar/Kol HaShem with which HaShem created the world.
19:00 – “You who are deaf, listen!” (Yeshayahu 42:18).
21:00 – The joy of performing the mitzvah of Bris Milah is particularly great because this commandment preceded all the others.
28:00 – Q&R – For women, tznius – modesty – is equivalent to Bris Milah.
29:00 – The orlah is a klipah that needs to be removed.
*35:00 – Getting rid of deficiencies connects a person to the Kol HaYashar and brings joy.
37:00 – Bris Milah is done in two stages: orlah and priya.
39:00 – A person needs to incorporate his sadness into his joy.
40:00 – At a Bris Milah, it’s a custom to sing the possuk: רֽוֹמְמ֣וֹת אֵ֖ל בִּגְרוֹנָ֑ם וְחֶ֖רֶב פִּֽיפִיּ֣וֹת בְּיָדָֽם – “Praise of Hashem in their throats, and a double-edged sword in their hand” (T’hillim 149:6).
48:00 – HALAKHA 4. Hilkhos Pirya uReviya 4 is based on Likutey Moharan 22.
TEXT:
וְהַכְּלָל, שֶׁכָּל הָעוֹלָם הַזֶּה מָלֵא חֶסְרוֹנוֹת וְכָל הַכָּרוּךְ אַחֲרָיו יֵשׁ לוֹ חֶסְרוֹנוֹת תָּמִיד, וְכָל מִי שֶׁכָּרוּךְ אַחֲרָיו יוֹתֵר וְיוֹתֵר אַף-עַל-פִּי שֶׁנִּדְמֶה לוֹ שֶׁיֵּשׁ לוֹ עֲשִׁירוּת וְתַאֲווֹת עוֹלָם הַזֶּה, אַף-עַל-פִּי-כֵן הוּא חָסֵר יוֹתֵר וְיוֹתֵר, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, אֵין אָדָם מֵת וַחֲצִי תַּאֲוָתוֹ בְּיָדוֹ. יֵשׁ לוֹ מָנֶה מְבַקֵּשׁ מָאתַיִם וְכוּ’
כִּי כָּל הָעוֹלָם הַזֶּה נִמְשָׁךְ מִבְּחִינַת תְּחִלַּת הַצִּמְצוּם שֶׁהוּא, בְּחִינַת חִסָּרוֹן כַּנַּ”ל, וְעַל-כֵּן הוּא מָלֵא יְגוֹנוֹת כַּעַס וּמַכְאוֹבוֹת וּדְאָגוֹת וְחֶסְרוֹנוֹת תָּמִיד כַּנַּ”ל, כִּי כָל הָעוֹלָם הַזֶּה לֹא נִבְרָא כִּי אִם בִּשְׁבִיל הַבְּחִירָה, כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה לְהָאָדָם בְּחִירָה וְנִסָּיוֹן. וְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ בְּטוּבוֹ וּבְרַחֲמָיו הִקְדִּים וְהוֹדִיעַ לָנוּ עַל-יְדֵי צַדִּיקָיו הָאֲמִתִּיִּים, וְגַם הֶרְאָה לָנוּ בַּחוּשׁ לְמִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ שֵׂכֶל מְעַט שֶׁהָעוֹלָם הַזֶּה מָלֵא יִסּוּרִים, לְמַעַן נֵדַע לִבְלִי לְהַנִּיחַ לְהַטְעוֹת עַצְמֵנוּ, חַס וְשָׁלוֹם, כְּמוֹ שֶׁאָמַר רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּזֶה הַלָּשׁוֹן, אֶת זֶה תְּקַבְּלוּ מִמֶּנִּי שֶׁלֹּא תַּנִּיחוּ עַצְמְכֶם לְהַטְעוֹת בְּזֶה הָעוֹלָם, כִּי הָעוֹלָם הַזֶּה מַטְעֶה אוֹתָנוּ לְגַמְרֵי, כִּי אֵין גַּם אֶחָד שֶׁיִּהְיֶה סוֹפוֹ טוֹב מִזֶּה הָעוֹלָם וְכוּ’
וְגַם לְאֻמּוֹת הָעוֹלָם צְרִיכִים לְהוֹדִיעַ זֹאת וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם. וּמִי שֶׁרוֹצֶה שֶׁיִּהְיֶה לוֹ חַיִּים בְּזֶה הָעוֹלָם, אִי אֶפְשָׁר לוֹ לְהַשִּיג כִּי אִם כְּשֶׁמִּסְתַּפֵּק בְּמוּעָט בְּתַכְלִית הַמּוּעָט מִזֶּה הָעוֹלָם כְּדֵי חִיּוּנוֹ בְּצִמְצוּם, וְגַם זֶה הַמְּעַט יִהְיֶה כַּוָּנָתוֹ לְשֵׁם שָׁמַיִם עַל-פִּי הַתּוֹרָה כְּדֵי שֶׁיּוּכַל לַעֲבֹד אֶת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, שֶׁבִּשְׁבִיל זֶה נִבְרָא
וְכָל מַה שֶּׁמְּרַחֵק עַצְמוֹ מִתַּאֲווֹת עוֹלָם הַזֶּה וּמְקַשֵּׁר עַצְמוֹ לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וּלְהַתּוֹרָה, נִתְמַעֲטִים חֶסְרוֹנוֹתָיו, כִּי נִכְלָל בִּבְחִינַת שְׁלֵמוּת יוֹתֵר, כִּי הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ עִקַּר הַשְּׁלֵמוּת וְכָל מַה שֶּׁמִּתְרַחֵק יוֹתֵר מֵהָעוֹלָם הַזֶּה וּמִתְקָרֵב לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, הוּא נִתְרַחֵק בְּיוֹתֵר מֵהַחֶסְרוֹנוֹת וְנִכְלָל בְּהַשְּׁלֵמוּת, וְעִקָּר הוּא הָאֱמוּנָה כַּנַּ”ל, כִּי עִקַּר אֲחִיזַת הַיֵּצֶר הָרָע הוּא מֵהַכְּפִירוֹת כַּנַּ”ל, וְכָל הַכְּפִירוֹת נִמְשָׁכִין מִבְּחִינַת קוֹל הַחוֹזֵר כַּנַּ”ל
וְעַל-כֵּן זֶה הַחֵרֵשׁ שֶׁחַי חַיִּים טוֹבִים בְּלִי שׁוּם חִסָּרוֹן, לֹא הָיָה שׁוֹמֵעַ שׁוּם קוֹל שֶׁל זֶה הָעוֹלָם שֶׁכֻּלָּם הֵם מִבְּחִינַת חֶסְרוֹנוֹת, כִּי זֶה תָּלוּי בָּזֶה, כִּי כָּל הַחֶסְרוֹנוֹת הֵם מִבְּחִינַת קוֹל הַחוֹזֵר כַּנַּ”ל, שֶׁהוּא כְּלָלִיּוּת כָּל הַקּוֹלוֹת שֶׁל זֶה הָעוֹלָם שֶׁכֻּלָּם הֵם חֶסְרוֹנוֹת כַּנַּ”ל, אֲבָל הוּא חַי חַיִּים טוֹבִים שֶׁאֵין בָּהֶם שׁוּם חִסָּרוֹן, כִּי הוּא מְדַבֵּק עַצְמוֹ רַק לִבְחִינַת קוֹל הַיָּשָׁר הַנִּמְשָׁךְ מֵחֵי הַחַיִּים שֶׁשָּׁם עִקַּר הַשְּׁלֵמוּת בְּלִי שׁוּם חִסָּרוֹן וְצִמְצוּם וְהוּא מְחַיֶּה אֶת כֻּלָּם כִּי שָׁם שֹׁרֶשׁ הַחַיִּים טוֹבִים בְּלִי שׁוּם חִסָּרוֹן כְּלָל, כִּי מֵאַחַר שֶׁדְּבֵקִים שָׁם בְּוַדַּאי אֵין לוֹ שׁום חִסָּרוֹן, כִּי שָׁם כָּל הַשְּׁלֵמוּת כַּנַּ”ל, אֲבָל כָּל הַקּוֹלוֹת שֶׁל זֶה הָעוֹלָם, שֶׁהֵם בְּחִינַת קוֹל הַחוֹזֵר, בְּחִינַת חֶסְרוֹנוֹת, אֵינוֹ שׁוֹמֵעַ כְּלָל, וְהוּא חֵרֵשׁ מַמָּשׁ מֵאֵלּוּ הַקּוֹלוֹת, כִּי אֵינוֹ שׁוֹמֵעַ כְּלָל שׁוּם קוֹל שֶׁל חִסָּרוֹן, שֶׁהוּא בְּחִינַת קוֹל הַחוֹזֵר, כִּי הוּא חַי וְדָבוּק תָּמִיד בִּבְחִינַת קוֹל הַיָּשָׁר, שֶׁהוּא בְּחִינַת חַיִּים טוֹבִים שֶׁאֵין בָּהֶם שׁוּם חִסָּרוֹן כַּנַּ”ל
וְזֶה בְּחִינַת (יְשַׁעְיָה מב) הַחֵרְשִׁים שְׁמָעוּ וְכוּ’, בְּחִינַת חֲכַם חֲרָשִׁים (שָׁם ג), כִּי הַחֵרֵשׁ הַזֶּה שֶׁסּוֹתֵם אָזְנָיו מִקּוֹלוֹת שֶׁל זֶה הָעוֹלָם, הוּא שׁוֹמֵעַ יוֹתֵר מִכָּל הָעוֹלָם וְחָכְמָתוֹ עוֹלָה עַל כֻּלָּם, כִּי רַק זֶה עִקַּר הַחָכְמָה לַעֲבֹר עַל כָּל הַחָכְמוֹת שֶׁל זֶה הָעוֹלָם הַנִּמְשָׁכִין מִבְּחִינַת קוֹל הַחוֹזֵר וּלְדַבֵּק אֶת עַצְמוֹ לְקוֹל הַיָּשָׁר הַנִּמְשָׁךְ מֵחֵי הַחַיִּים, שֶׁזֶּה עִקַּר הַחַיִּים אֲמִתִּיִּים, בְּחִינַת חַיִּים טוֹבִים הַנַּ”ל, אַשְׁרֵי הַזּוֹכֶה לָזֶה
אבן העזר, הלכות פריה ורביה ואישות, ג׳:ל״ה
וְזֶה בְּחִינַת מִצְוַת מִילָה, שֶׁהוּא מִצְוָה שֶׁקִּבְּלוּ יִשְׂרָאֵל בְּשִׂמְחָה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת תִּקּוּן הַבְּרִית, כִּי הָעָרְלָה הוּא מוּם בְּחִינַת חִסָּרוֹן, כִּי הַמּוּם הוּא חִסָּרוֹן וַאֲפִלּוּ יָתֵר אֵיבָר הוּא מוּם בְּחִינַת חִסָּרוֹן. וְזֶהוּ בְּחִינַת הָעָרְלָה, שֶׁהוּא יִתְרוֹן, בְּחִינַת מוֹתָרוֹת, אֲבָל בֶּאֱמֶת הוּא חִסָּרוֹן וּמוּם, כְּמוֹ שֶׁפֵּרֵשׁ רַשִׁ”י “הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי וֶהְיֵה תָמִים”; שֶׁכָּל זְמַן שֶׁהָעָרְלָה בְּךָ אַתָּה בַּעַל מוּם לְפָנַי. כִּי זֶהוּ בְּחִינַת כָּל הַמּוֹסִיף גּוֹרֵעַ, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַקְּלִפּוֹת שֶׁנִּקְרָאִין מוֹתָרוֹת, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת עַשְׁתֵּי עָשָׂר יְרִיעוֹת עִזִּים, כַּמּוּבָא כַּיָּדוּעַ
כִּי בֶּאֱמֶת רוֹאִין בַּחוּשׁ שֶׁהָעָרְלָה הִוא יִתְרוֹן בְּגוּף הָאָדָם, כִּי אֵין שׁוּם אֵיבָר בָּאָדָם שֶׁאִם יַחְתְּכוּ מִמֶּנּוּ חֲתִיכָה יִשָּׁאֵר הָאֵיבָר בְּתַכְלִית הַשְּׁלֵמוּת יוֹתֵר מִבַּתְּחִלָּה בְּלִי שׁוּם חִסָּרוֹן, כְּמוֹ שֶׁרוֹאִין זֹאת בְּמִצְוַת מִילָה, שֶׁדַּיְקָא אַחַר חִתּוּךְ הָעָרְלָה וְהַפְּרִיעָה מִתְגַּלָּה הָעֲטָרָה וְרוֹאִין בַּחוּשׁ שֶׁזֶּהוּ עִקַּר תַּבְנִית הָאֵיבָר בֶּאֱמֶת, צֶלֶם דְּמוּת תַּבְנִיתוֹ. וְהָעָרְלָה שֶׁהָיְתָה עָלָיו הִיא רַק קְלִפָּה מַמָּשׁ, כְּמוֹ מוֹץ וָתֶבֶן וּשְׁאָר הַקְּלִפּוֹת שֶׁסְּבִיב הַתְּבוּאָה וְהַפֵּרוֹת, שֶׁאֵין נִכָּר הַפְּרִי כִּי אִם כְּשֶׁמַּפְרִישִׁין וּמַבְדִּילִין מִמֶּנָּה הַקְּלִפָּה הַקּוֹדֶמֶת לַפְּרִי, כְּמוֹ כֵן מַמָּשׁ רוֹאִין בַּחוּשׁ לְמִי שֶׁמִּסְתַּכֵּל עַל הָאֱמֶת שֶׁהָעָרְלָה הִיא קְלִפָּה מַמָּשׁ, וּכְשֶׁחוֹתְכִין וּמַפְרִישִׁין וּמַבְדִּילִין אוֹתָהּ, אָז נִרְאֶה עִקַּר אֲמִתַּת צֶלֶם דְּמוּת הָאָדָם דִּקְדֻשָּׁה
כִּי אָז נִתְגַּלֶּה הָעֲטָרָה בִּשְׁלֵמוּת בְּלִי שׁוּם הֶכֵּר חֲתָךְ, כִּי כָּךְ בָּרָא הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ אֵיבָר זֶה בְּכַוָּנָה שֶׁהוּא מְשֻׁנֶּה מִכָּל הָאֵיבָרִים שֶׁבָּאָדָם, כִּי אֵין שׁוּם אֵיבָר כָּזֶה שֶׁכְּשֶׁיַּחְתְּכוּ מִמֶּנּוּ אֵיזֶה חֵלֶק יִהְיֶה נִשְׁאָר צַלְמוֹ בִּתְמוּנָה שְׁלֵמָה כְּמוֹ זֶה הָאֵיבָר אַחַר חִתּוּךְ הָעָרְלָה וְהַפְּרִיעָה. נִמְצָא, כְּשֶׁמַּעֲבִירִין הָעָרְלָה, שֶׁהִוא הַמּוּם, בְּחִינַת חִסָּרוֹן, בְּחִינַת תַּאֲווֹת עוֹלָם הַזֶּה וְחָכְמוֹתָיו שֶׁכֻּלָּם חֶסְרוֹנוֹת הַנִּמְשָׁכִין מֵהַמּוֹתָרוֹת, בִּבְחִינַת כָּל הַמּוֹסִיף גּוֹרֵעַ, וּכְשֶׁמַּעֲבִירִין הַמּוֹתָרוֹת, אָז דַּיְקָא נִשְׁלָם הַחִסָּרוֹן, כִּי אָז דַּיְקָא נִקְרָא “תָּמִים” בְּחִינַת הִתְהַלֵּךְ לְפָנַי וֶהְיֵה תָמִים כַּנַּ”ל, כִּי אָז דַּיְקָא יָכוֹל לְדַבֵּק אֶת עַצְמוֹ בְּחֵי הַחַיִּים שֶׁשָּׁם כָּל הַשְּׁלֵמוּת כַּנַּ”ל
וְעַל-כֵּן מִצְוַת מִילָה הִיא מִצְוָה שֶׁקִּבְּלוּ יִשְׂרָאֵל בְּשִׂמְחָה, וַעֲדַיִן עוֹשִׂין אוֹתָהּ בְּשִׂמְחָה, כִּי כְּשֶׁמְּבַטְּלִין הַמּוֹתָרוֹת, שֶׁהֵם הַחֶסְרוֹנוֹת, שֶׁהֵם בְּחִינַת תַּאֲווֹת עוֹלָם הַזֶּה וַהֲבָלָיו, אֲזַי זוֹכֶה לְדַבֵּק עַצְמוֹ בִּבְחִינַת קוֹל הַיָּשָׁר, בְּחֵי הַחַיִּים, שֶׁשָּׁם שֹׁרֶשׁ הַשִּמְחָה, שֹׁרֶשׁ כָּל הָעֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה, שֶׁעִקַּר שִׂמְחָתָן וּשְׁלֵמוּתָן הוּא כְּשֶׁנִּכְלָלִין בְּקוֹל הַיָּשָׁר, שֶׁזֶּה זוֹכִין עַל-יְדֵי מִצְוַת מִילָה, עַל-יְדֵי שֶׁמַּעֲבִירִין הָעָרְלָה, שֶׁהִוא הַמּוֹתָרוֹת, שֶׁהִוא הַמּוּם וְהַחִסָּרוֹן כַּנַּ”ל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה זוֹכִין לְבַטֵּל אֲחִיזַת הַקְּלִפּוֹת הַנֶּאֱחָז בַּקּוֹל הַחוֹזֵר, וְאָז נִכְלָל הַכֹּל בִּבְחִינַת קוֹל הַיָּשָׁר, שֶׁזֶּה עִקַּר שְׁלֵמוּת עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה הַתְּלוּיִים בְּתִקּוּן הַבְּרִית, שֶׁהוּא שְׁלֵמוּת הַשִּמְחָה כַּנַּ”ל
וְזֶהוּ בְּחִינַת מִילָה וּפְרִיעָה, כִּי כְּשֶׁמַּעֲבִירִין תֹּקֶף הַזֻּהֲמָא, שֶׁהִיא הָעָרְלָה, אָז יְכוֹלִין לִתְפֹּס שְׁאָר הַקְּלִפּוֹת שֶׁיֵּשׁ בָּהֶם עוֹד אֲחִיזַת הַיָּגוֹן וַאֲנָחָה לְתוֹךְ הַשִּמְחָה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת קְלִפַּת הַפְּרִיעָה שֶׁהִיא בְּחִינַת נֹגַהּ שֶׁנִּכְלָל בְּתוֹךְ הַקְּדֻשָּׁה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת שָׂשׂוֹן וְשִׂמְחָה יַשִּיגוּ וְכוּ’ שֶׁתּוֹפְסִין אֶת הַיָּגוֹן וַאֲנָחָה לְתוֹךְ הַשִּמְחָה וְכַנַּ”ל
בָּרוּךְ ה’ לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן
וְזֶהוּ בְּחִינַת רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם, שֶׁמְּרַמֵּז עַל מִצְוַת מִילָה כַּיָּדוּעַ, כִּי עַל-יְדֵי מִילָה מַכְנִיעִין הָעָרְלָה, שֶׁהִוא הַסִּטְרָא אָחֳרָא, בְּחִינַת מוֹתָרוֹת, שֶׁהוּא בְּחִינַת חֶסְרוֹנוֹת הַנֶּאֱחָז בִּבְחִינַת קוֹל הַחוֹזֵר, וְאָז זוֹכִין לְדַבֵּק אֶת עַצְמוֹ בִּבְחִינַת קוֹל הַיָּשָׁר, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת עֲשָׂרָה מִינֵי נְגִינָה שֶׁהֵם בְּחִינַת תִּקּוּן הַבְּרִית וְכַנַּ”ל
וְעַל-כֵּן נוֹהֲגִין לְנַגֵּן זֶה הַפָּסוּק רוֹמְמוֹת אֵל כְּשֶׁיֵּשׁ מִילָה, הַיְנוּ כַּנַּ”ל
מִן, “וְזֶהוּ בְּחִינַת מִצְוַת מִילָה וְכוּ'” הַנַּ”ל צָרִיךְ עִיּוּן בְּכַמָּה דְּבָרִים
אבן העזר, הלכות פריה ורביה ואישות, ד׳:א׳
חַיָּב אָדָם לִשָּא אִשָּׁה כְּדֵי לִפְרוֹת וְלִרְבוֹת וְכוּ
כָּל הַמִּשְׁפָּחוֹת בְּחֶזְקַת כְּשֵׁרוֹת וְכוּ’, אַף-עַל-פִּי-כֵן אִם רָאִיתָ שְׁתֵּי מִשְׁפָּחוֹת שֶׁמִּתְגָּרוֹת זוֹ בָּזוֹ תָּמִיד אוֹ שְׁנֵי בְּנֵי אָדָם שֶׁמִּתְגָּרִים זֶה בָּזֶה, אוֹ רָאִיתָ מִשְׁפָּחָה שֶׁהִיא בַּעֲלַת מַצָּה וּמְרִיבָה תָּמִיד, אוֹ רָאִיתָ אִישׁ שֶׁהוּא מַרְבֶּה מְרִיבָה עִם הַכֹּל וְעַז פָּנִים בְּיוֹתֵר, חוֹשְׁשִׁין לָהֶם וְרָאוּי לְהִתְרַחֵק מֵהֶם, שֶׁאֵלּוּ סִימָנֵי פְּסוּלוּת הֵם וְכוּ’. וְכֵן מִי שֶׁיֵּשׁ בּוֹ עַזּוּת פָּנִים וְאַכְזָרִיּוּת וְשׂוֹנֵא אֶת הַבְּרִיּוֹת וְכוּ’, חוֹשְׁשִׁין לוֹ שֶׁמָּא גִּבְעוֹנִי הוּא. עַד כָּאן לְשׁוֹן שֻׁלְחָן עָרוּךְ סִימָן ב סָעִיף ב
נִמְצָא, שֶׁעִקַּר פְּסוּל הַמִּשְׁפָּחָה הוּא עַל-יְדֵי עַזּוּת דְּסִטְרָא אָחֳרָא, שֶׁכָּל מִשְׁפָּחָה שֶׁרוֹאִין בָּהֶם שֶׁהֵם עַזֵּי פָּנִים בְּיוֹתֵר וּבַעֲלֵי רִיב וּמַצָּה, צְרִיכִין לְהִתְרַחֵק מֵהֶם שֶׁלֹּא לִשָּא מֵהֶם. וְזֶה מְבֹאָר עַל-פִּי הַתּוֹרָה “חוֹתָם בְּתוֹךְ חוֹתָם” (בְּסִימָן כב). מְבֹאָר שָׁם, שֶׁעִקַּר הִתְרַחֲקוּת מֵהַקְּדֻשָּׁה הוּא עַל-יְדֵי הָעַזֵּי פָּנִים שֶׁבַּדּוֹר שֶׁהֵם מִתְגַּבְּרִין בְּיוֹתֵר לְהַרְחִיק מִצַּדִּיקֵי אֱמֶת, שֶׁהֵם בְּחִינַת הַשִּׁבְעָה רוֹעִים שֶׁכָּל הַמְשָׁכַת הָאֱמוּנָה הַקְּדוֹשָׁה הוּא עַל יָדָם, עַל-כֵּן אִי אֶפְשָׁר לְהִתְקָרֵב אֶל הַקְּדֻשָּׁה כִּי אִם עַל-יְדֵי עַזּוּת דִּקְדֻשָּׁה, שֶׁצָּרִיךְ כָּל אָדָם שֶׁיִּהְיֶה לוֹ עַזּוּת דִּקְדֻשָּׁה כְּדֵי שֶׁיּוּכַל לַעֲמֹד נֶגֶד עַזּוּתָם הָרַע שֶׁל הָעַזֵּי פָּנִים שֶׁנּוֹטְלִים הַמֶּמְשָׁלָה לְעַצְמָן, כִּי עַזּוּת מַלְכוּתָא בְּלָא תָּגָא וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם
וְעַזּוּת הִוא בְּחִינַת קוֹלוֹת, בְּחִינַת הֵן יִתֵּן בְּקוֹלוֹ קוֹל עֹז
To dedicate this shiur, click HERE.