BreslovTorah.com

Official Site of Rabbi Nasan Maimon

LH6-03-Kiddushin

2024-07-05 – LH6 – EH – Kiddushin 3 – Para. 12-15 – Mamon deKiddusha – Klal Yisrael Is Holy Because of Bris Milah – Kesubah – The Tzaddik and Knesses Yirael Are as Chasan and Kallah – Tzedakah Breaks Taavas Mamon – 100 Blessings Every Day – First Union of Husband and Wife

Kiddushin 3 – Mamon deKiddusha – Klal Yisrael Is Holy Because of Bris MilahKesubah – The Tzaddik and Knesses Yirael Are as Chasan and Kallah Tzedakah Breaks Taavas Mamon – 100 Blessings Every Day – First Union of Husband and Wife – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.
Hilkhos Kiddushin 3 is based on Likutey Moharan 13“Ashrei HaAm – Hashgacha”.
00:00 – PARAGRAPH 12. Mamon deKiddusha – holy wealth. Mitzvos cost money. Klal Yisrael is considered holy because of the mitzvah of Bris Milah.
05:10 – PARAGRAPH 13. The kesubah. The tzaddik is always giving to Klal Yisrael.
11:00 – PARAGRAPH 14. Kesubah – 200 zuz and 100 zuz – is a form of tzedakah. Tzedakah breaks taavas mamon.
14:00 – Holy Jewish children are an aspect of the Torah itself, as in “This is the Torah – man.”
16:00 – Physical and spiritual aspects of vision.
23:00 – Reference to Likutey Moharan 4.
*24:00 – Saying 100 blessings every day corresponds to the 100 posts in the mishkan and the meah shaarim of Yitzchak Avinu. “Shefa originates from MaH and becomes Meah.”
26:00 – When a person has 200 zuz he is considered “not poor” – 200 is the beginning of wealth.
31:00 – NOTE: The entire Torah is an expression of HaShem’s “vision”. The Torah begins with “Bereishis” which alludes to all 4 elements of the “Eyes of HaShem” – the Bas Ayin and the 3 Roshei Ayin. The last words of the Torah are לְעֵינֵ֖י כָּל־יִשְׂרָאֵֽל – “…before the eyes of all Israel” (Devarim 34:12, VeZos HaBerakha).
33:00 – The process of vision has two aspects – projecting and receiving.
34:00 – 200 zuz is the beginning of wealth.
36:00 – Lechem is begamatria 78, Yosef is twice 78 – a double portion – he has the complete hashgacha of HaShem upon him.
*36:30 – Q&R – When the tzaddik receives tzedakah, he is actually giving.
39:30 – PARAGRAPH 15. 200 zuz vs. 100 zuz for the kesubah. The union between husband and wife parallels the union between HaShem and Knesses Yisrael.
44:00 – During their first union, the husband places a ruach in his wife that remains with her throughout their entire marriage.
*51:30 – Q&R about taavas mamon. Reference to Likutey Moharan 23 and the definition of taavas mamon. Passion for money leads to depression.
54:00 – Closing blessings for Shabbos.
TEXT:

אבן העזר, הלכות קדושין, ג׳:י״ב

וּכְלַל הַמָּמוֹן שֶׁל יִשְׂרָאֵל נִקְרָא “מָמוֹן דִּקְדֻשָּׁה”, כִּי יִשְׂרָאֵל בִּכְלָל נִקְרָאִים כֻּלָּם צַדִּיקִים, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “וְעַמֵּךְ יִשְׂרָאֵל כֻּלָּם צַדִּיקִים וְכוּ'”. כִּי כֻּלָּם נִקְרָאִים צַדִּיקִים, שֶׁהוּא בְּחִינַת קְדֻשַּׁת הַבְּרִית עַל-יְדֵי שֶׁהֵם נִמּוֹלִים, כְּמוֹ שֶׁשָּׁמַעְתִּי מִפִּי רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּעֵת שֶׁגִּלָּה הַתּוֹרָה “צִוִּיתָ צֶדֶק” הַנַּ”ל. וְכֵן כֻּלָּם רַחֲמָנִים בְּנֵי רַחֲמָנִים, גּוֹמְלֵי חֲסָדִים בְּנֵי גּוֹמְלֵי חֲסָדִים, וַאֲפִלּוּ הַפְּחוּתִים שֶׁבְּיִשְׂרָאֵל רֻבָּם כְּכֻלָּם נוֹתְנִים צְדָקָה, כִּי אֵין שׁוּם אֻמָּה וְלָשׁוֹן שֶׁיִּגְמְלוּ חֶסֶד זֶה עִם זֶה וְיִתְּנוּ צְדָקָה זֶה לָזֶה כְּמוֹ יִשְׂרָאֵל קְדוֹשִׁים, וְגַם רֹב הַמָּמוֹן שֶׁל יִשְׂרָאֵל הַכֹּל הֵם מוֹצִיאִין עַל-יְדֵי דְּבָרִים שֶׁבִּקְדֻשָּׁה, כְּגוֹן לִתֵּן אֶת בָּנָיו לְתַלְמוּד תּוֹרָה וּלְהַשִּיאָם אִשָּׁה וְהוֹצָאַת שַׁבָּתוֹת וְיָמִים טוֹבִים, וְלִקְנוֹת צִיצִית, טַלִּית וּתְפִלִּין וּמְזוּזוֹת וְאֶתְרוֹג וּמַצּוֹת וְכוּ’, וְגַם כָּל מַאַכְלֵיהֶם עַל-פִּי הַתּוֹרָה שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה צְרִיכִין לִקְנוֹת בְּיֹקֶר כָּל מַאַכְלֵיהֶם, כִּי צְרִיכִים לִתֵּן מְעוֹת שְׁחִיטָה וּבְשַׂר טְרֵפָה בְּזוֹל גָּדוֹל, וְהֵם צְרִיכִין לִקְנוֹת בָּשָׂר כָּשֵׁר כָּחוּשׁ בְּיֹקֶר גָּדוֹל וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה הַרְבֵּה, עַל-כֵּן כָּל הַמָּמוֹן שֶׁל יִשְׂרָאֵל בִּכְלָל נִקְרָא מָמוֹן דִּקְדֻשָּׁה, בְּחִינַת צְדָקָה

אבן העזר, הלכות קדושין, ג׳:י״ג

וְזֶה בְּחִינַת הַכְּתֻבָּה שֶׁאָסוּר לָדוּר עִם אִשְׁתּוֹ בְּלֹא כְּתֻבָּה, כִּי הַכְּתֻבָּה שֶׁמַּבְטִיחַ לָהּ זֶהוּ בְּחִינַת מָמוֹן דִּקְדֻשָּׁה, בְּחִינַת שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת דִּקְדֻשָּׁה שֶׁמַּמְשִׁיךְ הַצַּדִּיק לִכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל, שֶׁהֵם בְּחִינַת אִישׁ וְאִשָּׁה כַּיָּדוּעַ. וְעַל-יְדֵי הַשֶּׁפַע הַקְּדֻשָּׁה הַזֹּאת הַנִּמְשָׁךְ עַל-יְדֵי הַכְּתֻבָּה דְּאוֹרָיְתָא וּדְרַבָּנָן, עַל-יְדֵי-זֶה מַמְתִּיק וּמְבַטֵּל בְּחִינַת אֲחִיזַת הַקְּלִפּוֹת וְהַסִּטְרָא אָחֳרָא מִבְּחִינַת הָאִשָּׁה יִרְאַת ה’ שֶׁמִּשָּׁם נִמְשָׁךְ הָעֲנִיּוּת וְהַדַּלּוּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת תַּאֲוַת מָמוֹן, בְּחִינַת רָאשׁ עֹשֶׂה כַף רְמִיָּה וְכוּ’ וְכַנַּ”ל

כִּי עַל-יְדֵי הַכְּתֻבָּה הוּא מַמְשִׁיךְ כָּל הַשֶּׁפַע דִּקְדֻשָּׁה לִכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל לְבַד וְזָר אַל יִתְעָרֵב, וְלֹא יִהְיֶה לָהֶם שׁוּם אֲחִיזָה בְּהַשֶּׁפַע, וּכְשֶׁמִּתְבַּטְּלִים יְנִיקָתָם וַאֲחִיזָתָם, שֶׁהוּא בְּחִינַת בִּטּוּל הָעֲבוֹדָה זָרָה וְהַכְּפִירוֹת כַּנַּ”ל, עַל-יְדֵי-זֶה נִתְבַּטֵּל חֲמִימוּת תַּאֲוַת הַמִּשְׁגָּל הַנִּמְשָׁךְ מִשָּׁם וְזוֹכִין שֶׁיִּהְיֶה הַזִּוּוּג בִּקְדֻשָּׁה וּבְטָהֳרָה, וְעַל-כֵּן אָסוּר לָדוּר עִם אִשְׁתּוֹ בְּלֹא כְּתֻבָּה, כִּי עִקַּר קְדֻשַּׁת הַבְּרִית הוּא בִּבְחִינַת הַמְשָׁכַת שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת בִּקְדֻשָּׁה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת צְדָקָה, בְּחִינַת בִּטּוּל הָעֲנִיּוּת שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת הַכְּתֻבָּה וְכַנַּ”ל

אבן העזר, הלכות קדושין, ג׳:י״ד

וְזֶהוּ בְּחִינַת מָאתַיִם וּמָנֶה שֶׁנּוֹתְנִין לִבְתוּלָה מָאתַיִם וּלְאַלְמָנָה מָנֶה, כִּי כְּבָר מְבֹאָר שֶׁהַמָּמוֹן שֶׁנּוֹתֵן הָאִישׁ לְאִשְׁתּוֹ, שֶׁהֵם הַקִּדּוּשִׁין וְהַכְּתֻבָּה, הוּא בִּבְחִינַת צְדָקָה הַנַּ”ל שֶׁמְּשַׁבֵּר תַּאֲוַת מָמוֹן, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחָא נָחִית לְשַׁכֵּךְ חֲמִימָא דְּלִבָּאֵי וְכוּ’, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה יְכוֹלִין לִקַּח הַנְּפָשׁוֹת וּלְהַעֲלוֹתָן בִּבְחִינַת מַיִן נוּקְבִין וּלְהוֹלִיד וּלְהַמְשִׁיךְ תּוֹרָה, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת זִוּוּג דִּקְדֻשָּׁה שֶׁצְּרִיכִין גַּם כֵּן לְבָרֵר נִיצוֹצוֹת וּנְפָשׁוֹת בִּבְחִינַת הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין וּלְהוֹלִיד נַפְשׁוֹת הַבָּנִים בִּקְדֻשָּׁה שֶׁהֵם בְּחִינַת הַתּוֹרָה, כִּי יִשְׂרָאֵל הֵם בְּעַצְמָן בְּחִינַת הַתּוֹרָה וְכַנַּ”ל, וְעַל-יְדֵי-זֶה זוֹכִין לְהַמְשִׁיךְ הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה שֶׁהִוא בְּחִינַת הֲשָׁבַת הַהַבָּטָה וְהָרְאִיָּה, כַּמְבֹאָר הָעִנְיָן הֵיטֵב בְּהַתּוֹרָה “אַשְׁרֵי הָעָם” הַנַּ”ל, עַיֵּן שָׁם. וְזֶהוּ בְּחִינַת מָאתַיִם שֶׁהוּא הַשִּׁעוּר שֶׁל עֲשִׁירוּת, כִּי מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ מָאתַיִם יוֹצֵא מִכְּלַל עָנִי וְאָסוּר לוֹ לִטֹּל צְדָקָה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה כַּנַּ”ל

כִּי עִקַּר הַשֶּׁפַע נִמְשָׁךְ מֵהַשְׁגָּחַת הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ הַשְּׁלֵמָה שֶׁזּוֹכִין עַל-יְדֵי הַצְּדָקָה כַּנַּ”ל, כְּמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שֶׁמִּשָּׁם כָּל הַשֶּׁפַע, “תָּמִיד עֵינֵי ה’ אֱלֹקֶיךָ בָּהּ מֵרֵאשִׁית הַשָּׁנָה וְכוּ'”, שֶׁשָּׁם עִקַּר הַשְׁגָּחָתוֹ הַשְּׁלֵמָה. וְעַל-כֵּן שָׁם עִקַּר כָּל הַהַשְׁפָּעוֹת וְכָל הַשֶּׁפַע הַנִּמְשָׁךְ מִלְּמַעְלָה מֵאַיִן לְיֵשׁ עַל-יְדֵי הַשְׁגָּחָתוֹ יִתְבָּרַךְ נִמְשָׁךְ מִמַּה לְמֵאָה בִּבְחִינַת אַל תִּקְרֵי מַה אֶלָּא מֵאָה, כַּמּוּבָן בְּדִבְרֵי רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה בְּמָקוֹם אַחֵר

וְזֶהוּ בְּחִינַת מֵאָה בְּרָכוֹת, בְּחִינַת מֵאָה אֲדָנִים, וְזֶהוּ בְּחִינַת וַיִּזְרַע יִצְחָק בָּאָרֶץ הַהִוא וַיִּמְצָא בַּשָּׁנָה הַהִוא מֵאָה שְׁעָרִים וַיְבָרֲכֵהוּ ה’, כִּי עִקַּר הַבְּרָכָה וְהַשֶּׁפַע הִיא בִּבְחִינַת מֵאָה שְׁעָרִים, מֵאָה בְּרָכוֹת, כִּי הַשֶּׁפַע נִמְשֶׁכֶת מִמַּה לְמֵאָה כַּנַּ”ל, וְעַל-כֵּן שִׁעוּר הַפָּחוּת שֶׁל הָעֲשִׁירוּת הוּא מָאתַיִם, שֶׁהוּא שִׁעוּר הַכְּתֻבָּה דְּאוֹרָיְתָא, כִּי עִקַּר שְׁלֵמוּת הַשֶּׁפַע הִיא כְּשֶׁנִּמְשֶׁכֶת הַשֶּׁפַע בִּבְחִינַת הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה, שֶׁזֶּה עִקַּר הָרְאִיָּה עַל-יְדֵי שֶׁמַּכֶּה כֹּחַ הָרְאוּת בְּהַדָּבָר הַנִּרְאֶה וּמֵבִיא אֶת הַדָּבָר הַנִּרְאֶה לְעֵינָיו וְנִצְטַיֵּר בְּעֵינָיו וְעַל-יְדֵי-זֶה רוֹאֶה הַדָּבָר, כַּמְבֹאָר הֵיטֵב בְּהַתּוֹרָה הַנַּ”ל, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה שֶׁזּוֹכִין עַל-יְדֵי הַצְּדָקָה עַל-יְדֵי הַתּוֹרָה שֶׁמַּמְשִׁיכִין עַל יָדָהּ, כְּמוֹ שֶׁמְּבֹאָר שָׁם, עַיֵּן שָׁם. וּכְשֶׁזּוֹכִין לְהַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת כְּפִילַת הַהַבָּטָה, בְּחִינַת וְהַחַיּוֹת רָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה עִקַּר בְּחִינַת הָרְאִיָּה וְהַהַשְׁגָּחָה כַּנַּ”ל

אֲזַי גַּם הַשֶּׁפַע הַנִּמְשָׁךְ מִשָּׁם כְּפוּלָה בִּבְּחִינַת מָאתַיִם, כִּי הַשֶּׁפַע הַנִּמְשֶׁכֶת, שֶׁהִיא בְּחִינַת מֵאָה, בְּחִינַת מֵאָה שְׁעָרִים, כִּי נִמְשֶׁכֶת מִמַּה לְמֵאָה כַּנַּ”ל, הִיא נִכְפֶּלֶת לִשְׁתֵּי מֵאוֹת עַל-יְדֵי הֲשָׁבַת וְהַחְזָרַת הָרְאִיָּה וְהַהַבָּטָה, שֶׁהוּא עִקַּר הָרְאִיָּה וְהַהַשְׁגָּחָה בִּשְׁלֵמוּת וְכַנַּ”ל, כִּי רַק אַחַר כָּךְ כְּשֶׁחוֹזֵר הַדָּבָר הַנִּרְאֶה לְעֵינָיו אָז עִקַּר הָרְאִיָּה שֶׁרוֹאִין הַדָּבָר. נִמְצָא, כְּשֶׁאָנוּ זוֹכִין לְהַמְשִׁיךְ הַשְׁגָּחָתוֹ בִּשְׁלֵמוּת עָלֵינוּ, אֲזַי אָנוּ מַמְשִׁיכִין, כִּבְיָכוֹל, רְאִיָּתוֹ וְהַשְׁגָּחָתוֹ עָלֵינוּ בְּכִפְלַיִם, כִּי מִתְּחִלָּה נִמְשָׁךְ כֹּחַ הָרְאוּת, שֶׁהוּא בְּהַתּוֹרָה, עָלֵינוּ וְעַל-יְדֵי שֶׁאָנוּ קְרוֹבִין אֶל הַתּוֹרָה, עַל-יְדֵי-זֶה אָנוּ חוֹזְרִין וְנִצְטַיְּרִים בְּעֵינָיו, וְאָז עִקַּר הָרְאִיָּה וְהַהַשְׁגָּחָה שֶׁמַּשְׁגִּיחַ עָלֵינוּ בְּהַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה כַּנַּ”ל

נִמְצָא, שֶׁהָרְאִיָּה וְהַהַשְׁגָּחָה הַשְּׁלֵמָה נִכְפֶּלֶת, וְעַל-כֵּן הַשֶּׁפַע הַנִּמְשָׁךְ מִשָּׁם נִכְפֶּלֶת גַּם כֵּן בִּבְחִינַת שְׁתֵּי פְּעָמִים מֵאָה, שֶׁהוּא שִׁעוּר הַמְשָׁכַת הַשֶּׁפַע, בְּחִינַת מֵאָה שְׁעָרִים וְכוּ’ כַּנַּ”ל. וְעַל-כֵּן מָאתַיִם הוּא הַתְחָלַת הָעֲשִׁירוּת, כִּי אַחַר כָּךְ כְּשֶׁכְּבָר זָכָה לִבְחִינַת הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת מָאתַיִם, אֲזַי בְּקַל יָכוֹל לִזְכּוֹת לְרֹב שֶׁפַע טוֹבָה וּבְרָכָה מְרֻבָּה, כִּי כְּשֶׁהַשְׁגָּחָה בִּשְׁלֵמוּת שֶׁחוֹזְרִים וְנִצְטַיְּרִים בְּעֵינָיו, כִּבְיָכוֹל, אֲזַי הָרְאִיָּה כְּפוּלָה וּמְכֻפֶּלֶת בְּלִי שִׁעוּר וְהַשֶּׁפַע נִמְשֶׁכֶת בְּשֶׁפַע גָּדוֹל עַד בְּלִי דַּי

אבן העזר, הלכות קדושין, ג׳:ט״ו

וְעַל-כֵּן שִׁעוּר הַכְּתֻבָּה, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַמְשָׁכַת הַשֶּׁפַע וְהָעֲשִׁירוּת דִּקְדֻשָּׁה כַּנַּ”ל, הוּא מָאתַיִם, שֶׁהוּא בְּחִינַת הָעֲשִׁירוּת דִּקְדֻשָּׁה הַנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה שֶׁנִּמְשָׁךְ עַל-יְדֵי הַצְּדָקָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחָא נָחִית וְכוּ’ כַּנַּ”ל, שֶׁזֶּהוּ עִקַּר בְּחִינַת הַיִּחוּד וְהַזִּוּוּג דִּקְדֻשָּׁה כַּנַּ”ל. וְעַל-כֵּן רַק לִבְתוּלָה נוֹתְנִין מָאתַיִם, כִּי מְבֹאָר בְּכִתְבֵי הָאֲרִ”י זַ”ל עַל מַאֲמַר רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, אֵין הָאִשָּׁה כּוֹרֶתֶת בְּרִית אֶלָּא לְמִי שֶׁעוֹשֶׂה אוֹתָהּ כְּלִי, שֶׁהוּא סוֹד הַהוּא רוּחָא דְּשָׁבִיק בְּגַוָּהּ הַנֶּאֱמַר בְּהַסַּבָּא, שֶׁהוּא סוֹד הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין, שֶׁעַל-יְדֵי הַהוּא רוּחָא דְּשָׁבִיק בְּגַוָּהּ בְּבִיאָה רִאשׁוֹנָה, עַל-יְדֵי-זֶה עוֹשֶׂה בָּהּ בְּחִינַת כְּלִי לְהַעֲלוֹת מַיִן נוּקְבִין, וְכָל הַזִּוּוּגִים וְכָל הַהוֹלָדוֹת צְרִיכִין לְקַבֵּל מֵהַהוּא רוּחָא, וְעַל-כֵּן אֵין הָאִשָּׁה מִתְעַבֶּרֶת מִבִּיאָה רִאשׁוֹנָה וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם, וּבְחִינָה הַזֹּאת שֶׁל הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין שֶׁנַּעֲשֶׂה עַל-יְדֵי הַהוּא רוּחָא הַנַּ”ל

זֶה זוֹכִין לְהַמְשִׁיךְ בִּקְדֻשָּׁה עַל-יְדֵי הַצְּדָקָה שֶׁנּוֹתְנִין שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחָא, בְּחִינַת רוּחָא נָחִית לְשַׁכֵּךְ חֲמִימָא דְּלִבָּא הַנַּ”ל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה עִקַּר בְּחִינַת הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין בַּיִּחוּד הָעֶלְיוֹן לְהַמְשִׁיךְ תּוֹרָה, כַּמְבֹאָר בְּהַתּוֹרָה הַנַּ”ל שֶׁעִקַּר בְּחִינַת הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין וְהַיִּחוּד נַעֲשֶׂה עַל-יְדֵי הַצְּדָקָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחָא כַּנַּ”ל. וְזֶהוּ בְּחִינַת סוֹד הַהוּא רוּחָא הַנַּ”ל שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה כָּל הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין, הַיְנוּ עַל-יְדֵי מִצְוַת צְדָקָה, שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחָא כַּנַּ”ל, וְזֶהוּ בְּחִינַת הַקִּדּוּשִׁין וְהַכְּתֻבָּה שֶׁהֵם בִּבְחִינַת תִּקּוּן הַצְּדָקָה, כַּנַּ”ל שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה מַמְשִׁיכִין בַּקְּדֻשָּׁה הַהוּא רוּחָא הַנַּ”ל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה הוּא בְּחִינַת הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין, שֶׁכָּל הַזִּוּוּגִים וְהַהוֹלָדוֹת דִּקְדֻשָּׁה הֵם עַל-יְדֵי-זֶה כַּנַּ”ל

וְעַל-כֵּן הַבְּתוּלָה שִׁעוּר כְּתֻבָּתָהּ מָאתַיִם שֶׁנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה שֶׁנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת וְהַחַיּוֹת רָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁהוּא בְּחִינַת לְקִיחַת הַנְּפָשׁוֹת לְהַעֲלוֹתָם בִּבְחִינַת מַיִן נוּקְבִין וְהוֹלָדַת הַנְּפָשׁוֹת כַּנַּ”ל. נִמְצָא, שֶׁבְּהַזִּוּוּג הָרִאשׁוֹן צְרִיכִין לְהַמְשִׁיךְ תִּקּוּן לִשְׁתֵּי הַבְּחִינוֹת הַנַּ”ל שֶׁהֵם בְּחִינַת לְקִיחַת הַנְּפָשׁוֹת, שֶׁהוּא בְּחִינַת תִּקּוּן הַכְּלִי שֶׁל הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין, וְאַחַר כָּךְ הוֹלָדַת הַנְּפָשׁוֹת, שֶׁשְּׁתֵּי בְּחִינוֹת אֵלּוּ הֵם בְּחִינַת רָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁהֵם בְּחִינַת הַשְׁגָּחָה שְׁלֵמָה וְכוּ’ כַּנַּ”ל, וְזֶהוּ בְּחִינַת כְּתֻבַּת מָאתַיִם וְכַנַּ”ל

אֲבָל בְּאַלְמָנָה עִקַּר הַכְּתֻבָּה הוּא בִּשְׁבִיל תִּקּוּן הַמְשָׁכַת הַנְּפָשׁוֹת שֶׁל הַהוֹלָדָה, כִּי תִּקּוּן הַכְּלִי בִּשְׁבִיל הַעֲלָאַת מַיִן נוּקְבִין אֵין צָרִיךְ לְתַקֵּן עוֹד כַּנַּ”ל, עַל-כֵּן אֵין כְּתֻבָּתָהּ אֶלָּא מָנֶה, שֶׁהוּא שִׁעוּר הַמְשָׁכַת הַשֶּׁפַע תָּמִיד כַּנַּ”ל

To dedicate this shiur, click HERE.