Ishus 4 – Drawing Down the Ohr Ein Sof – Bitul – 9 Heichalim – Reshimu – The Purpose of a Kesubah – Marriage Document – Parnassah Depends on the Union Between Husband and Wife – 50 Silver Coins – 50 Gates of Binah – 50 Golden Clasps – Shema – Omer – Speaker: Rabbi Nasan Maimon.
Hilkhos Ishus 4 is based on Likutey Moharan 24.
06:48 – Reference to Likutey Moharan 65. Why, when a person is experiencing pain, he closes his eyes.
10:00 – Ohr Ein Sof – the highest level light of HaShem possible for man to access. Reference to Likutey Moharan 4.
15:30 – Reference to Likutey Moharan 222.
22:00 – PARAGRAPH 11. The purpose of a kesubah – marriage contract.
*23:00 – Whenever a Jewish couple cohabits in purity, souls are produced – whether or not the union results in the birth of a child (Zohar, Shelach).
32:00 PARAGRAPH 12 – 50 silver coins – 50 Gates of Binah – 9 Heichalim.
35:00 – NOTE: וַתְּחַסְּרֵ֣הוּ מְ֖עַט מֵֽאֱלֹהִ֑ים – “Yet You have made him slightly less than the angels” (Tehillim 8:6). When a Tzaddik is niftar, he can reach the 50th Gate of Binah. Moshe Rabbeinu was buried on Har Nevo – “The Fiftieth Is Within It”.
42:00 – 50 Golden clasps and the 9 Heichalim.
47:00 – By saying the Shema, we connect ourselves to HaShem through 49 words.
48:00 – By counting the 49 days of the Omer, we connect ourselves to HaShem.
TEXT: (Courtesy of www.Sefaria.org.il)
אבן העזר, הלכות אישות, ד׳:י׳
וְזֶה בְּחִינַת מַה שֶּׁחַיָּב לִתֵּן לְאִשְׁתּוֹ כְּתֻבָּה. וְאָסוּר לָדוּר עִם אִשְׁתּוֹ בְּלֹא כְּתֻבָּה, כִּי מֻכְרָח לְהַמְשִׁיךְ לָהּ שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה עִקַּר הַקֶּשֶׁר וְהַחִבּוּר בֵּינֵיהֶם, כִּי צָרִיךְ לְהַעֲלוֹתָהּ מֵהֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת שֶׁנֶּאֱחָזִין בָּהּ בְּיוֹתֵר בִּבְחִינַת רַגְלֶיהָ יֹרְדוֹת מָוֶת, וּלְהַעֲלוֹתָהּ עַל-יְדֵי הַשִּמְחָה בַּבְּחִינָה הַנַּ”ל, עַד שֶׁתַּעֲלֶה לִבְחִינַת כֶּתֶר, בִּבְחִינַת אִשָּׁה עוֹלָה עִמּוֹ וְכוּ’, כְּדֵי שֶׁיִּהְיֶה נִמְשָׁךְ הַחִבּוּר מִבְּחִינַת יִחוּד וְחִבּוּר וּכְלָלִיּוּת הָרְדִיפָה עִם הַמְעַכֵּב וְכוּ’ כַּנַּ”ל
וְעִקַּר הַשְּׁלֵמוּת הוּא כְּשֶׁזּוֹכֶה לַעֲלוֹת לְשָׁם בִּבְחִינַת רָצוֹא וָשׁוֹב, עַד שֶׁיִּזְכֶּה לְהַמְשִׁיךְ מִשָּׁם שֶׁפַע, שֶׁזֶּהוּ בְּחִינַת יְרִידַת הַשֶּׁפַע אַחַר הַתְּפִלָּה כַּנַּ”ל. כִּי יֵשׁ לִפְעָמִים שֶׁאֶחָד עוֹלֶה וְנִכְלָל שָׁם לְפִי שָׁעָה קַלָּה, וְתֵכֶף וּמִיָּד מְגָרְשִׁין אוֹתוֹ מִשָּׁם וְאֵינוֹ מְקַבֵּל מִשָּׁם כְּלוּם, וְלִפְעָמִים מִתְגָּרִין בּוֹ אַחַר כָּךְ עַל-יְדֵי-זֶה הֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת בְּיוֹתֵר, כִּי הֵם אוֹרְבִין עָלָיו תָּמִיד, וּכְשֶׁרוֹאִין שֶׁרוֹצֶה לִבְרֹחַ מֵהֶם וְלַעֲלוֹת לְמָקוֹם גָּבֹהַּ הַנַּ”ל, הֵם מִתְגָּרִין בּוֹ יוֹתֵר כְּשֶׁאֵינוֹ מַמְשִׁיךְ מִשָּׁם בַּחֲזָרָה רְשִׁימוּ טוֹבָה וַחֲזָקָה שֶׁיּוּכַל עַל יָדָהּ לַעֲמֹד כְּנֶגְדָּם, וְכַמּוּבָן מִזֶּה בְּהַתּוֹרָה “וַיֹּאמֶר בֹּעַז אֶל רוּת”, עַיֵּן שָׁם (סִימָן סה)
כִּי בְּחִינָה הַנַּ”ל מֵעִנְיַן הַשָּגַת הַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין וְכוּ’ אַף-עַל-פִּי שֶׁהִיא מַדְרֵגָה גָּבֹהַּ מְאֹד מְאֹד שֶׁאֵין זוֹכִין אֵלָיו כִּי אִם גְּדוֹלֵי הַצַּדִּיקִים הַמֻּבְחָרִים הַקְּדוֹשִׁים מְאֹד, אַף-עַל-פִּי-כֵן גַּם בַּאֲנָשִׁים פְּשׁוּטִים הַמּוֹשְׁכִים עַצְמָם אֵלָיו יִתְבָּרַךְ לְעָבְדוֹ בֶּאֱמֶת, גַּם אֶצְלָם נִמְצָא לִפְעָמִים שֶׁמַּגִּיעַ אֲלֵיהֶם אֵיזֶה הֶאָרָה וְהִתְנוֹצְצוּת אֱלֹקוּת הַנִּמְשָׁךְ מִשָּׁם מִבְּחִינַת הַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין הַנַּ”ל, וְכַמּוּבָן בְּהַתּוֹרָה “אָנֹכִי” בְּסִימָן ד בְּלִקּוּטֵי חֵלֶק א וְכוּ’, שֶׁגַּם לַאֲנָשִׁים פְּשׁוּטִים נִפְתָּח לָהֶם אוֹר לִפְעָמִים בִּתְפִלָּתָם אוֹר הָאֵין סוֹף, עַיֵּן שָׁם. אַךְ לְכָל אֶחָד מַגִּיעַ לְפִי הָעוֹלָם וְהַמַּדְרֵגָה שֶׁהוּא בּוֹ, כִּי גַּם בְּעוֹלַם הָעֲשִׂיָּה יֵשׁ בְּחִינַת הִתְנוֹצְצוּת מֵהַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין הַנַּ”ל
וְאַף-עַל-פִּי שֶׁגַּם הִתְנוֹצְצוּת בְּעָלְמָא הוּא זְכִיָּה גְּדוֹלָה מְאֹד בְּאֵיזֶה מַדְרֵגָה שֶׁהוּא, אַף-עַל-פִּי-כֵן הָעִקָּר הוּא כְּשֶׁזּוֹכֶה לְהַמְשִׁיךְ חִיּוּת וְשֶׁפַע קְדֻשָּׁה מִשָּׁם שֶׁיִּהְיֶה לוֹ כֹּחַ עַל-יְדֵי-זֶה לְהַחֲיוֹת אֶת עַצְמוֹ אַחַר כָּךְ בְּכָל מַה שֶּׁיַּעֲבֹר עָלָיו וְלַעֲמֹד בַּמִּלְחָמָה, כִּי בְּוַדַּאי אַחַר כָּךְ כְּשֶׁחוֹזֵר מִשָּׁם מִתְגָּרִין בּוֹ יוֹתֵר הַהֵיכְלֵי תְּמוּרוֹת כְּדֶרֶךְ שְׁנֵי בְּנֵי אָדָם שֶׁנִּלְחָמִים זֶה בָּזֶה וְכוּ’, כַּמְבֹאָר בְּמָקוֹם אַחֵר, וְצָרִיךְ לְהִתְגַּבֵּר נֶגְדָּם עַל-יְדֵי הָרְשִׁימוּ טוֹבָה שֶׁנִּשְׁאַר מֵהִתְנוֹצְצוּת הַנַּ”ל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה זוֹכֶה תָּמִיד בְּיִחוּדוֹ וְאַחְדוּתוֹ וְנֹעַם דְּבֵקוּתוֹ, וְיוּכַל לְהַמְשִׁיךְ עַל עַצְמוֹ יִרְאָה עַל-יְדֵי-זֶה לַעֲמֹד נֶגֶד הַמִּתְגָּרִים בּוֹ אִם יִשְׁמֹר אֶת הַזִּכָּרוֹן הֵיטֵב לִזְכֹּר בּוֹ יִתְבָּרַךְ בְּכָל פַּעַם, אַחֲרֵי אֲשֶׁר כְּבָר חָמַל עָלָיו הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ וְהֵאִיר לוֹ אֵיזֶה הִתְנוֹצְצוּת, וְכַמְבֹאָר בִּדְבָרָיו זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה שֶׁמִּי שֶׁרַק מִתְנוֹצֵץ לוֹ הַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, עַיֵּן שָׁם בְּסִימָן רכב בְּלִקוּטֵי א
אבן העזר, הלכות אישות, ד׳:י״א
וְנַחֲזֹר לְעִנְיָנֵנוּ, וְעַל-כֵּן אָסוּר לָדוּר עִם אִשְׁתּוֹ בְּלֹא כְּתֻבָּה, וְהַכְּתֻבָּה לֹא נִתְּנָה לִגְבּוֹת מֵחַיִּים וְלֹא כָּל זְמַן שֶׁהִיא עִמּוֹ, רַק לְאַחַר מוֹתוֹ אוֹ לְאַחַר גֵּרוּשִׁין, כִּי צָרִיךְ שֶׁלֹּא יִהְיֶה הַחִבּוּר, חַס וְשָׁלוֹם, כְּמוֹ בְּעִילַת זְנוּת, שֶׁהוּא רַק לְפִי שָׁעָה לְמַלְּאוֹת תַּאֲוָתוֹ חַס וְשָׁלוֹם, רַק שֶׁיִּהְיֶה הַחִבּוּר קֶשֶׁר גָּמוּר וְקַיָּם, כִּי אֵין שׁוּם זִוּוּג לְבַטָּלָה חַס וְשָׁלוֹם, כִּי אֲפִלּוּ כְּשֶׁאֵינוֹ בָּא לִידֵי הוֹלָדָה מַמָּשׁ נִמְשָׁכִין מִמֶּנּוּ אֵיזֶה נְשָׁמוֹת, בְּחִינַת נִשְׁמַת גֵּרִים, כַּמּוּבָא בַּזֹּהַר הַקָּדוֹשׁ. עַל-כֵּן צָרִיךְ לִתֵּן לָהּ כְּתֻבָּה שֶׁיְּחַיֵּב אֶת עַצְמוֹ לִתֵּן לָהּ שֶׁפַע עֲשִׁירוּת כְּשֶׁתֵּצֵא מִמֶּנּוּ שֶׁלֹּא תָּשׁוּב מִמֶּנּוּ רֵיקָם, לְהוֹרוֹת שֶׁנִּשְׁאַר רְשִׁימוּ מֵהַחִבּוּר, כִּי הִמְשִׁיךְ שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת מִשָּׁם שֶׁעִקַּר הַמְשָׁכַת הַשֶּׁפַע עַל יָדָהּ, עַל-יְדֵי שֶׁנִּצְטַיֵּר הָאוֹר בַּחֲזָרָתוֹ בִּבְחִינַת הַמְעַכֵּב הַנַּ”ל
וְזֶה סוֹד מַה שֶּׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה שֶׁטַּעַם הַכְּתֻבָּה כְּדֵי שֶׁלֹּא תְּהֵא קַלָּה בְּעֵינָיו לְהוֹצִיאָהּ, הַיְנוּ כַּנַּ”ל, כִּי צָרִיךְ שֶׁיִּהְיֶה הַקֶּשֶׁר קַיָּם וְחָזָק, וְזֶה נַעֲשֶׂה עַל-יְדֵי הַכְּתֻבָּה שֶׁמְּחַיֵּב עַצְמוֹ שֶׁאֲפִלּוּ כְּשֶׁתֵּצֵא מִמֶּנּוּ לֹא תֵּצֵא רֵיקָם, רַק שֶׁמְּחֻיָּב לִתֵּן לָהּ שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת הַנִּמְשָׁךְ מִכְּלָלִיּוּת הָרְדִיפָה וְהַמְעַכֵּב בְּרָצוֹא וָשׁוֹב, שֶׁשֶּׁפַע הַזֹּאת נִמְשָׁךְ עַל יָדָהּ דַּיְקָא
וְעַל-כֵּן אִם יוֹצִיאֶנָּה, רֵיקָם, חַס וְשָׁלוֹם, אֲזַי בְּעִילָתוֹ בְּעִילַת זְנוּת, כִּי מַרְאֶה שֶׁלֹּא הִמְשִׁיךְ עַל יָדָהּ שֶׁפַע מִלְּמַעְלָה, עַל-כֵּן חַיָּב לִתֵּן לָהּ כְּתֻבָּה כְּשֶׁיּוֹצִיאֶנָּה שֶׁיִּהְיֶה נִשְׁאָר לָהּ מִמֶּנּוּ שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת שֶׁנִּמְשָׁךְ מֵהָרְשִׁימוּ שֶׁנִּשְׁאַר מֵהַחִבּוּר שֶׁעִקַּר צִנּוֹר הַשֶּׁפַע עַל יָדָהּ וְכַנַּ”ל, כְּדֵי שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה תּוּכַל לְהִנָּצֵל מִבְּחִינַת הֵיכְלֵי הַתְּמוּרוֹת הָרוֹצִים לְהִתְאַחֵז בָּהּ בְּיוֹתֵר, בִּפְרָט בְּעֵת שֶׁנִּפְרֶדֶת מִבַּעְלָהּ עַל-יְדֵי מִיתָה וְגֵרוּשִׁין וְנִשְׁאֶרֶת לְבַדָּהּ, כִּי עִקַּר חִיּוּתָהּ וְכֹחָהּ נֶגְדָּם הוּא עַל-יְדֵי שֶׁפַע הָעֲשִׁירוּת, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַכְּתֻבָּה שֶׁמְּקַבֶּלֶת מִבַּעְלָהּ שֶׁנִּמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הָרְשִׁימוּ וְכַנַּ”ל
אבן העזר, הלכות אישות, ד׳:י״ב
וְעַל-כֵּן שִׁעוּר כְּתֻבָּה דְּאוֹרָיְתָא הוּא חֲמִשִּׁים שֶׁקֶל כֶּסֶף, שֶׁנִּלְמַד מִפָּסוּק, “וְנָתַן לַאֲבִי הַנַּעֲרָה חֲמִשִּׁים שֶׁקֶל כָּסֶף”. כִּי כָּל הַהַשָּגוֹת וְכָל הַהִתְבּוֹנְנוּת נִמְשָׁךְ מִבְּחִינַת הָרְשִׁימוּ הַנִּשְׁאָר מֵהַבִּטּוּל וְהַכְּלָלִיּוּת בִּבְחִינַת הַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין הַנַּ”ל
וְזֶה בְּחִינַת חֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי בִּינָה, כִּי שַׁעַר הַחֲמִשִּׁים אִי אֶפְשָׁר לְהַשִּיג וּצְרִיכִין לְהַמְשִׁיכוֹ דֶּרֶךְ חֲמִשִּׁים שְׁעָרִים עַד שֶׁיִּהְיֶה נִתְפָּס בַּמֹּחַ אֵיזֶה רְשִׁימוּ מִשָּׁם. וְזֶה בְּחִינַת תְּרוּמָה שֶׁהוּא תְּרֵי מַה תְּרֵי מִמֵּאָה, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, הַיְנוּ אֶחָד מֵחֲמִשִּׁים, כִּי כָּל הָעֲשִׁירוּת הַנַּ”ל הָעִקָּר הוּא עַל-יְדֵי הַכֹּהֵן שֶׁהִמְשִׁיךְ בִּרְכַּת הַשֵּכֶל וְכַנַּ”ל, וְעַל-כֵּן מַגִּיעַ לוֹ תְּרוּמָה אֶחָד מֵחֲמִשִּׁים, כִּי הוּא מַמְשִׁיךְ מִשָּׁם בְּחִינַת חֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי בִּינָה
וְעַל-יְדֵי שֶׁנּוֹתְנִין לַכֹּהֵן מִשֶּׁפַע הַתְּבוּאָה אֶחָד מֵחֲמִשִּׁים, מִתְבָּרֶכֶת כָּל הַתְּבוּאָה וְנִמְשָׁךְ אֵלָיו קְדֻשָּׁה דֶּרֶךְ הַחֲמִשִּׁים שְׁעָרִים הַנַּ”ל, שֶׁעַל-יְדֵי-זֶה רָאוּי הַתְּבוּאָה לַאֲכִילַת יִשְׂרָאֵל שֶׁיּוּכַל לְהַכִּיר אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ עַל-יְדֵי אֲכִילַת הַתְּבוּאָה הַזֹּאת, שֶׁזֶּה עִקַּר כָּל הַמִּצְווֹת הַתְּלוּיִים בַּאֲכִילָה, בִּפְרָט בְּלֶחֶם, כְּדֵי שֶׁיִּתְקַדֵּשׁ הַמַּאֲכָל, כְּדֵי שֶׁיּוּכַל עַל-יְדֵי הָאֲכִילָה הַזֹּאת לְהַמְשִׁיךְ חִיּוּת וָדַעַת דִּקְדֻשָּׁה לְהַכִּיר אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ (וְכַמְבֹאָר מִזֶּה כַּמָּה פְּעָמִים )
וְזֶה בְּחִינַת אָחוּז אֶחָד מִן הַחֲמִשִּׁים, שֶׁכְּשֶׁעוֹבֵר הָאוֹר דֶּרֶךְ הַחֲמִשִּׁים שְׁעָרִים, אָז אָחוּז וְנִתְפָּס בַּמֹּחַ אֵיזֶה רְשִׁימוּ מֵהִתְנוֹצְצוּת הַנַּ”ל
וְזֶה בְּחִינַת חֲמִשִּׁים קַרְסֵי זָהָב שֶׁהָיוּ מְחַבְּרִים יְרִיעוֹת הַפְּנִימִיּוֹת שֶׁעַל בֵּית קֹדֶשׁ קָדָשִׁים עַל יְרִיעוֹת הַחִיצוֹנִיּוֹת, כִּי עִקַּר הַשָּגַת הַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין הַנַּ”ל הָיָה בְּבֵית קֹדֶשׁ קָדָשִׁים שֶׁשָּׁם נִכְנַס הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל לִפְנַי וְלִפְנִים בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים, וְשָׁם נִכְנַס לְמָקוֹם שֶׁנִּכְנַס וְעָלָה לְמָקוֹם שֶׁעָלָה בְּתַכְלִית הַבִּטּוּל אֶל הָאוֹר הָאֵין סוֹף, שֶׁהוּא בְּחִינַת הַשָּגַת הַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין הַנַּ”ל שֶׁזָּכָה לָהֶם בַּיּוֹם הָעֲשִׂירִי, שֶׁהוּא יוֹם הַכִּפּוּרִים אַחֲרֵי אֲשֶׁר כְּבָר נִתְקַדְּשׁוּ יִשְׂרָאֵל וְזָכוּ לִתְשׁוּבָה בְּתִשְׁעָה יָמִים הַקּוֹדְמִים מֵרֹאשׁ הַשָּׁנָה עַד יוֹם הַכִּפּוּרִים, שֶׁהֵם כְּנֶגֶד הַתִּשְׁעָה הֵיכָלִין הַנַּ”ל שֶׁזּוֹכֶה לָהֶם הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל לִפְנַי וְלִפְנִים בַּיּוֹם הָעֲשִׂירִי שֶׁהוּא יוֹם הַכִּפּוּרִים
וְעַל-כֵּן הָיוּ חֲמִשִּׁים קְרָסִים מְחַבְּרִים יְרִיעוֹת הַחִיצוֹנִיּוֹת עִם יְרִיעוֹת הַפְּנִימִיּוֹת, כִּי לְהַמְשִׁיךְ אוֹר הָרְשִׁימוּ מֵהַיְרִיעוֹת הַפְּנִימִיּוֹת שֶׁעַל גַּג בֵּית קֹדֶשׁ קָדָשִׁים שֶׁשָּׁם עִקַּר הַבִּטּוּל אֶל הָאוֹר אֵין סוֹף צָרִיךְ לֵילֵךְ וְלַעֲבֹר דֶּרֶךְ חֲמִשִּׁים שְׁעָרִים, שֶׁהֵם בְּחִינַת חֲמִשִּׁים שַׁעֲרֵי בִּינָה, שֶׁכְּנֶגֶד זֶה הֵם בְּחִינַת חֲמִשִּׁים קְרָסִים הַמְחַבְּרִים יַחַד שְׁנֵי הַיְרִיעוֹת הַנַּ”ל, כִּי צְרִיכִין כַּמָּה קְשָׁרִים לְחַבֵּר וּלְיַחֵד וּלְקַשֵּׁר אוֹר הָרְשִׁימוּ אֶל הַמֹּחַ כְּדֵי שֶׁתִּהְיֶה נִשְׁאֶרֶת קְשׁוּרָה וּדְבוּקָה בְּהָאָדָם שֶׁיּוּכַל לִזְכֹּר אֶת עַצְמוֹ בְּכָל עֵת בּוֹ יִתְבָּרַךְ, וּכְמוֹ שֶׁאִיתָא בַּתִּקּוּנֵי זֹהַר, בִּשְׁמַע יִשְׂרָאֵל קַרְאִין לֵיהּ וְכוּ’, כְּדִין קַשְׁרִין לֵיהּ בְּכַמָּה קְּשָׁרִין דְּצִיצִית וּתְפִלִּין וְכוּ’, עַיֵּן שָׁם, הַיְנוּ כַּנַּ”ל וְהָבֵן הֵיטֵב
וְזֶה בְּחִינַת חֲמִשִּׁים יוֹם שֶׁל מַתַּן תּוֹרָה, בְּחִינַת חֲמִשִּׁים שָׁנָה שֶׁל יוֹבֵל, כִּי עִקַּר מַתַּן תּוֹרָה שֶׁאָז זָכוּ כָּל יִשְׂרָאֵל לְהַשָּגַת אֱלֹקוּת לְהַכִּיר אוֹתוֹ יִתְבָּרַךְ, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב, “פָּנִים בְּפָנִים דִּבֶּר ה’ עִמָּכֶם”, עִקַּר הַהַשָּׁגָה נִמְשַׁךְ מִבְּחִינַת בִּטּוּל הַנַּ”ל
עַל-כֵּן צְרִיכִין לְהָכִין אֶת עַצְמוֹ אַרְבָּעִים וְתִשְׁעָה יְמֵי הַסְּפִירָה כְּדֵי שֶׁנּוּכַל לְקַבֵּל אוֹר הָרְשִׁימוּ בְּיוֹם הַחֲמִשִּׁים דַּיְקָא, כִּי אִי אֶפְשָׁר לְקַבְּלוֹ כִּי אִם דֶּרֶךְ חֲמִשִּׁים שְׁעָרִים שֶׁכְּנֶגֶד זֶה הֵם חֲמִשִּׁים יוֹם וְכַנַּ”ל, וְזֶהוּ בְּעַצְמוֹ בְּחִינַת חֲמִשִּׁים שָׁנָה שֶׁל יוֹבֵל, כִּי שְׁנַת הַיּוֹבֵל מְקֻדֶּשֶׁת מְאֹד מְאֹד, וְעִקַּר קְדֻשָּׁתָהּ בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים שֶׁאָז עִקַּר הַבִּטּוּל אֶל הָאוֹר אֵין סוֹף כַּנַּ”ל, עַל-כֵּן צְרִיכִין לִסְפֹּר עַד שְׁנַת הַחֲמִשִּׁים וְכַנַּ”ל
To dedicate this shiur, click HERE.